اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می‌دهند، افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به اعلام شرکت‌های هواپیمایی کشور در خصوص افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پی شیوع ویروس کرونا و جبران خسارات ناشی از این شیوع تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می‌دهند، افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته باشند.

به گزارش درآمد نیوز، محمد اسلامی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع و افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره لغو افزایش قیمت‌های بلیت هواپیما که از سوی شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مصوب شده بود و قرار بود از آبان ماه امسال اجرایی شود، گفت: روز آینده سازمان هواپیمایی کشوری با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای در این باره برگزار می‌کند و هر نتیجه‌ای که اعلام شد مورد قبول ما است.

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می‌دهند، افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته باشند.

وزیر راه همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت ریلی اظهار کرد: در نمایشگاهی که امروز افتتاح کردیم تمام قطعات ساخت داخل حوزه ریلی اعم از زیرساخت و ناوگان و تمام قطعاتی که تاکنون از خارج خریداری شده، در معرض نمایش قرار گرفته است؛ اینجا تبدیل به محلی شده تا شرکت های دانش بنیان مراجعه کنند و ساخت اقلام مورد نیاز را در دستور کار خود قرار دهند تا هم وابستگی به خارج نداشته باشیم و همچنین زنجیره تامین و تدارکات زیرساخت حمل و نقل و صنعت ریلیز شکل بگیرد تا بتوانیم در حوزه صادرات سهمی برای صنعت ریلی در اختیار بگیریم.

اسلامی همچنین در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی که با حضور وزیر دفاع در ساختمان راه آهن برگزار شد، اظهار کرد: با همت همه صنعتگران و شرکت‌های حمل و نقل ریلی از سال قبل با اهتمام ویژه به استفاده از ظرفیت‌های داخل شتاب داده‌ایم و تا به امروز هر ماهه شاهد الحاق‌های جدید به ناوگان حمل نقل ریلی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون شاید از بیش از ۱۲۰۰ دستگاه واگن یا لکوموتیو نو یا بازسازی شده رونمایی کرده‌ایم و تقریبا به نهضتی پایدار تبدیل شده است.

وزیر راه گفت: در حوزه ریل و سوزن سالها به دنبال ساخت داخل بودیم، اما امروز این موضوع محقق شد و میان راه آهن و ذوب آهن دعوا بر سر تحویل بیشتر ریل و سوزن است.

اسلامی با اشاره به وضعیت بازار ارز در کشور خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی که در حوزه نرخ ارز داریم مهمترین تکلیف ما به چالش کشیدن اصل تقاضا برای تقاضای ارز و اتکای بیشتر به ساخت داخل است.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت ریلی کشور اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود، سفره را برای همه کسانی که دل در گروی پیشرفت کشور دارند مهیا می‌کند.

وزیر راه با تاکید بر اینکه اتکا به ساخت داخل و همچنین پیگیری پروژه های ریاست دولت از تاکیدات رئیس جمهوری است، اظهار کرد: من هر هفته از سوی رئیس جمهوری درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های ریلی مورد سوال قرار می‌گیرم. ظرفیت خطوط ریلی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا امروز ۴۰ درصد افزایش یافته و تا پایان دولت و پایان سال آتی به حدود ۶۰ درصد افزایش خواهد رسید که تحولی ریلی محسوب می‌شود. امیدواریم تا پایان این برنامه ۴ استان چهار محال و بختیاری، اردبیل، کردستان و بخشی از استان خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

اسلامی ادامه داد: همچنین کریدور ریلی شمال به جنوب با سرعت هرچه تمام تر درحال تکمیل است. امروز این اراده وجود دارد تا بتوانیم سهم ریل را در حمل نقل جاده‌ای بار و مسافر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امروز توانسته‌ایم حجم باری که از بندر شهید رجایی و امام خمینی (ره) روی قطار بارگیری می‌شود تقریبا دو برابر سال قبل است و امیدواریم در آینده سهم حمل نقل ریلی را به ۱۵ درصد برسانیم و خود را به اهداف برنامه ششم توسعه نزدیک کنیم.

وزیر راه همچنین درباره برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه برقراری اتصالات خطوط ریلی بین‌المللی گفت: با عضویت کشور در cis ان شاالله در ماه آینده خط راه آهن به سمت هرات افغانستان افتتاخ خواهد شد. امیدواریم این اقدام و نمایشگاه بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم تا وابستگی ما به صنعت ریلی به خارج از کشور قطع شود و بتوانیم از زنجیره یکپارچه صنعت ریلی سهمی از بازار های خارجی کسب کنیم.