تهران- درآمد نیوز- مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام‌کرد: تعداد ۳۱۶ طرح بزرگ و زیربنایی در دولت های یازدهم و دوازدهم از ۲۲۷ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال و ۱۲ میلیارد یورو تسهیلات این بانک برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین مهری» روز دوشنبه در رونمایی از طرح‌های فناورانه و زیربنایی این بانک، تصریح‌کرد: در دوران تحریم های ظالمانه اقتصادی که به شکل مستقیم بخش تولید و شبکه بانکی کشور را هدف قرار داده و شیوع ویروس کرونا که بر فضای کسب و کارها تاثیرگذار بوده، در سایه حمایت همه‌جانبه دولت و با عزم جدی تولیدکنندگان و کارآفرینان، موفقیت های روزافزون و اعتلای بخش های مهم صنعتی کشور محقق شد.

وی افزود: سیاه نمایی برخی در این دوران دشوار برای کم اهمیت دادن اقدام‌های دولت در واقع به‌منزله جفا به نظام است. 

مهری اضافه‌کرد: امسال در دوره ۱۱ ماهه تعداد ۲۲ طرح مهم با تسهیلات ارزی به مبلغ ۲ میلیارد و ۹۴۸ میلیون یورو و تسهیلات ریالی ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی تأمین مالی شد.

وی خاطرنشان‌کرد: تعداد ۱۴ طرح توسط رییس جمهوری و بقیه توسط معاونان رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد که برای هشت هزار نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد شد.

این مقام بانکی خاطرنشان‌کرد: بررسی های انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌های دانش بنیان نیز به میزان ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در دوره ۱۱ ماهه امسال تسهیلات گرفتند. 

براساس این گزارش، سه پروژه در بخش امور فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری رونمایی شد که شامل طرح احراز هویت غیرحضوری که بوسیله تلفن همراه هوشمند و با تطابق اطلاعات کد ملی و مالکیت شماره تلفن همراه بوسیله سامانه‌های وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام و نتایج برای اجابت درخواستهای مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بانک یاد شده اکنون تعریف مشتری و افتتاح حساب را به عنوان اقدام های پایه برای شناسایی و تسهیل انواع عملیات بانکی مرتبط با حسابها را فراهم ساخته ، همچنین اعتبارسنجی اصالت نشانی مشتریان که در زمینه اخذ مکرر نشانی محل سکونت یا فعالیت کاری آنها برای ارائه خدمات بانکی مختلف در مقاطع زمانی متفاوت و در قالب فرم‌های متعدد و همچنین پیشگیری از ریسک‌های مربوطه بر نداشتن اصالت سنجی نشانی‌ها،نسبت به راه اندازی طرحی تحت عنوان اعتبارسنجی اصالت نشانی مشتریان کرده است.

اطلاعات محل سکونت، محل کار و فعالیت اقتصادی اعلامی توسط متقاضیان اعتباری (متقاضیان تسهیلات بانکی، ضامنین و …) و مشتریان، قبل از پرداخت تسهیلات و یا ارائه خدمات بانکی، بررسی و اعتبارسنجی می شود و پس از درج  اطلاعات مشتری در سامانه، به شکل خودکار نامه ای با فرمت استاندارد و از پیش تعیین شده به نشانی ثبت شده ارسال  و پس از احراز هویت مشتری توسط مامور پست به وی تحویل داده می‌شود تا کد تأییدیه دریافتی را بوسیله یکی از کانالهای ارتباطی اعلام نماید.

 ایجاد مرکز عملیات امنیت (SOC) که شامل مجموعه ای از ابزارها، فرآیندها و عوامل انسانی است که به شکل پیوسته، وقایع امنیتی تولید شده توسط تجهیزات را برای شناسایی رخدادهای امنیتی رصد می کند تا دیدگاهی جامع نسبت به وضعیت امنیت سازمان ایجاد می نماید. در واقع این مرکز، یک واحد متمرکز پایش امنیتی است که به واسطه اطلاع رسانی های خودکار حوادث و وقایع، تولید گزارش‌های جزئی و کلی، پاسخ دهی خودکار به حوادث و وقایع، رویکردی پیشگیرانه را در جهت مدیریت ریسک‌های امنیتی ایجاد کرده است.

همچنین در این نشست رییس دفتر رییس جمهوری به شیوه ویدئو کنفرانس ساختمان‌های جدید سرپرستی استان‌های خراسان جنوبی و کرمان و پروژه عظیم اسکله اختصاصی در بوشهر که شامل اسکله و مخازن نگهداری مواد شیمیایی و پتروشیمیایی است به شکل رسمی افتتاح شد.