تهران- درآمد نیوز – موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: وقوع بارش‌های به نسبت شدید در شمال و شمال غرب کشور، برای هفته آتی مورد انتظار است.

به گزارشدرآمد نیوز و به نقل از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وقوع بارش برای بیشتر مناطق کشور در هفته جاری ناچیز پیش بینی شده است.
همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته آینده (هفته دوم منتهی به دوم آبانماه)، وقوع بارش‌های به نسبت شدید در شمال و شمال غرب کشور، مورد انتظار است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌ها درباره سال آبی جدید (مهرماه۹۹ تا پایان شهریور۱۴۰۰) بیانگر آن است‌که وضعیت بارش در این ‌سال در حد میانگین سال گذشته و حتی کمتر از میانگین خواهد بود.
«سیف الله آقابیگی» ۶ مهرماه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پیش‌بینی برای فصل‌های پیش رو براساس مدل‌های منتشره ارزیابی شرایط جوی که توسط سازمان هواشناسی کشوری و سایر پایگاه‌های علمی معتبر و نیز منابع معتبر جهانی صورت گرفته و براساس مدل‌های کلی برای فصل پاییز و زمستان است.
وی ادامه داد: براساس این پیش‌بینی‌ها در برخی استان‌های واقع در جنوب شرق کشور میزان بارش‌ها بالاتر از حد نرمال خواهد بود، اما در بیشتر استان‌ها در حد میانگین سال گذشته و حتی کمی کمتر از نرمال خواهد بود.