رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن، با تشریح اهم اقدامات و عملکرد این اداره کل در نیمه نخست امسال، از ارائه خدمات مربوط به احراز هویت سجام از طریق شعب منتخب بانک در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز  محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با تشریح عملکرد اداره کل نقدینگی و خزانه داری این بانک اظهار کرد: طی سال جاری اداره کل نقدینگی و خزانه داری اقدامات قابل توجهی در دستور کار داشته است.

وی افزود: هماهنگی های لازم جهت افزایش ظرفیت صندوق مشترک بانک مسکن تا ۲۵،۰۰۰ میلیارد ریال و افزایش های بعدی که در ماه های آینده شاهد آن خواهیم بود و هماهنگی های لازم در استفاده از ظرفیت صندوق ره آورد آباد مسکن، از جمله اقدامات در حوزه صندوق های سرمایه گذاری بوده است.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن درباره انتشار اوراق نیز گفت: بخش عمده ای از وظایف مرتبط با انتشار ۱۰،۰۰۰ میلیارد ریال اوراق رهنی به تاریخ انتشار ۲۳ تیرماه از جمله صدور اسناد حسابداری روزانه طی عمر ۲ ساله اوراق بر عهده این اداره است.

وی افزود: همچنین انتشار ۳ مرحله گواهی سپرده در تاریخ های ۲۰ اردیبهشت، ۱۵ تیرماه و مهرماه در مجموع با مبلغی بالغ بر ۵۴،۰۰۰ میلیارد ریال، از فعالیت های مربوط به تامین مالی از طریق انتشار گواهی سپرده توسط این اداره کل بوده است.

کریمی هماهنگی جهت اجرای تکلیف مشخص شده برای بانک ها در پذیره نویسی واحدهای ETF دولتی شامل صندوق دارایکم و صندوق پالایشی یکم را از اقدامات دیگر اداره کل نقدینگی و خزانه داری اشاره کرد و گفت: در صندوق های مذکور، هماهنگی های لازم با واحدهای ذی مدخل از آغاز پذیره نویسی تا تسویه نهایی وجوه بر عهده این اداره کل بود و از آنجا که در اولین صندوق ایجاد شده در این خصوص، نقش مدیر صندوق نیز بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن بود، انجام به موقع امور و عملکرد بانک مسکن، اهمیت بیشتری داشت.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن ادامه داد: در حوزه نقدینگی بانک نیز می توان به اقدامات صورت گرفته در تامین وجوه مورد نیاز از طریق بازار بین بانکی و همچنین سپرده گذاری منابع مازاد بانک به صورت Overnight نزد بانک های دیگر اشاره کرد.

وی افزود: در همین ارتباط بانک در عملیات بازار باز نیز مشارکت فعالی داشته و مبالغ قابل توجهی اوراق دولتی خریداری کرده و به صورت سرمایه گذاری در دفاتر مالی ثبت کرده است.

کریمی گفت: در اقدامی دیگر پیگیری و هماهنگی لازم با نهادهای مختلف از جمله شرکت سمات، کارگزاری بانک مسکن و سایر نهادهای مرتبط انجام پذیرفته تا امکان ارائه خدمات مرتبط با احراز هویت سجام نیز از طریق شعب بانک میسر شود.

این مقام مسئول در بانک مسکن تصریح کرد: پس از پیگیری های متعدد سرانجام سامانه مربوطه آماده و تست آن موفقیت آمیز بوده است. بنابراین به زودی و پس از انعقاد قرارداد با شرکت سمات، خدمات مربوط به احراز هویت سجام از طریق شعب منتخب بانک ارائه خواهد شد.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن با بیان اینکه با توجه به حجم و تنوع فعالیت ها، بیان کامل عملکرد این اداره کل در زمان کوتاه امکان پذیر نیست و صرفاً می توان به عناوین عملکردهای قابل توجه این اداره کل در فعالیت های دیگری همانند پایا، ساتنا، چکاوک، شاپرک، خزانه و پولرسانی اشاره کرد، افزود: اداره کل نقدینگی و خزانه داری در تمامی آنها در حال ارائه خدمات و راهبری امور است.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات بانک در حوزه های مختلف از جمله انواع نظام های پرداخت، اوراق گواهی حق تقدم، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و گواهی سپرده مرتبط با عملکرد این اداره کل بوده و کوچکترین خللی در ارائه خدمات از طریق هر یک از آنها بازتاب گسترده ای در شبکه بانک دارد.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن افزود: اگرچه در بسیاری از امور یاد شده دیگر نهادهای برون سازمانی نیز دخیل هستند لیکن همکاران من در این اداره کل با تمام توان در حال انجام امور و پیگیری موارد از مراجع مربوطه هستند تا پشتیبانی از واحدهای صف در ارائه خدمات به مشتریان به شکل مطلوبی انجام پذیرد و وقفه ای در ارائه خدمات به آنان ایجاد نشود.