فجر از ابتدای عرضه این محصولات در بورس بیش از ۶۶ میلیارد ریال آرگون مایع و بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال نیتروژن مایع به فروش رسانده که این مقدار در مقایسه با فروش کل این محصولات در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به فروش آرگون و نیتروژن در بورس گفت: فجر از ابتدای عرضه این محصولات در بورس بیش از ۶۶ میلیارد ریال آرگون مایع و بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال نیتروژن مایع به فروش رسانده که این مقدار در مقایسه با فروش کل این محصولات در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

به گزارش  درآمد نیوز؛  علی زال خانی اظهار کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس علاوه بر تامین مداوم انرژی و سرویس های حیاتی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که ۳۴ درصد از تولید صنعت پتروشیمی کشور است، در فصل های بهار و تابستان امسال و سال گذشته و در راستای مصالح سهامداران و مسئولیت های اجتماعی ، انرژی برق را با توان لحظه ای ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری تزریق کرده است.

وی افزود: فجر اکنون با عرضه محصولات گازهای صنعتی مایع در بازار بورس، در صدر عرضه کنندگان گازهای صنعتی در این بازار قرار دارد که از نظر کیفی و بهای فروش محصولات یک موفقیت جدید در فعالیت های این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: همچنین ما در سال گذشته در زمینه تولید بدون وقفه برق و صرفه جویی در مصرف آب های خام برای تولید آب های صنعتی رکوردهای جدیدی را کسب کردیم؛ ما در سال ۹۹ با عرضه محصولات گازی نیتروژن و آرگون به تراز جدیدی دست یافتیم.

وی ادامه داد: فجر انرژی خلیج فارس در سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ تن آرگون مایع با ارزشی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال و بیش از ۱۴ هزار تن نیتروژن مایع با ارزشی بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال به فروش رسانده است؛ این شرکت در از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۱۷۰۰ تن آرگون مایع با ارزشی بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال و بیش از ۹۷۰۰ تن نیتروژن مایع با ارزشی بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال به فروش رسانده است.

زال خانی گفت: فجر انرژی از مرداد ماه امسال آرگون مایع و از مهر ماه امسال نیتروژن مایع را در بورس عرضه کرده است؛ این شرکت از ابتدای عرضه این محصولات در بورس بیش از ۱۲۱۰ تن آرگون مایع با ارزشی بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال و بیش از ۲۵۵۰ تن نیتروژن مایع با ارزشی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ریال به فروش رسانده است.

وی تاکید کرد: قیمت عرضه در بورس به دلیل کیفیت بالای محصولات و دارا بودن گواهی استاندارد GC-MARK و همچنین رقابتی بودن آن، بسیار مناسب تر از روش پیشین است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس تصریح کرد: در حال حاضر شرکت فجر انرژی خلیج فارس بدهی ارزی ندارد؛ این شرکت در سال جاری نیز بدهی ارزی ۳٫۳ میلیون یورو و ۹۰ میلیون درهمی خود را به هلدینگ خلیج فارس تسویه کرده که این موضوع موجب مدیریت بهتر اثر نوسانات نرخ ارز بر کارکردهای مالی شرکت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ساختار بورس،  شرکت فجر در زمره شرکت های تولید کننده آب، برق و بخار بوده لذا ترجیحا” انتخاب نامی متناسب با فعالیت های ذاتی آن، پیشنهاد شده بود که در نتیجه پس از این تغییر نام، بهای سوخت واحدهای نیروگاهی تولید برق این شرکت به بهای سال قبل، تعدیل شده است، به طوریکه در سال ۹۸، تعدیل نرخ سوخت این نیروگاه ها از ۲۶۰۰ ریال به ۱۳۲۰ریال به ازای هر متر مکعب مورد پذیرش قرار گرفته و کاهش هزینه ناشی از این تعدیل بیش از ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.