تهران – درآمد نیوز – مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به تلاش پتروشیمی ها برای تولید مواد مورد نیاز برای مقابله با کرونا گفت: تولید پتروشیمی کشور در این مدت نه‌تنها متوقف نشد، بلکه تولید این صنعت نسبت به سال گذشته افزایش هم داشته است.

درآمد نیوز – «جعفر ربیعی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی از طرف وزارت نفت به بیمارستان‌های مناطق نفت‌خیز به اقدام‌های پتروشیمی‌های کشور در عمل به مسوولیت اجتماعی با آغاز شیوع ویروس کرونا اشاره و افزود: شرکت‌های پتروشیمی بیشتر در عسلویه و ماهشهر تجمع دارند و از همین رو اقدام‌های مشترک، هماهنگ و خوبی در دو استان خوزستان و بوشهر انجام شد، به‌طوری که پتروشیمی‌ها حدود ۹۰ میلیارد تومان در این دو استان هزینه کرده‌اند.
به گفته ربیعی از جمله اقدام های پتروشیمی ها در این دو استان برای مقابله با کرونا، تجهیز فرودگاه‌های این دوشهر به دوربین‌های حرارت‌سنج و دستگاه‌های اندازه‌گیری اکسیژن خون، توزیع اقلام بهداشتی به میزان زیاد در دو استان و به‌ویژه شهرستان‌های ماهشهر، بندرامام‌خمینی و عسلویه و تأمین آب ژاول مورد نیاز کل کشور ازسوی پتروشیمی کارون بوده و ‌اکنون نیز آمادگی کامل برای تأمین آب ژاول مورد نیاز هر مکانی را که وزارت بهداشت اعلام کند، وجود دارد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و خوزستان نیز علاوه بر کمک‌های نقدی به‌ شکل مستقیم، دستگاه‌های تجهیزاتی مانند ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، تخت آی‌سی‌یو، سی‌تی‌اسکن و غیره از سوی پتروشیمی‌ها تأمین شده است.
ربیعی به نقش صنعت پتروشیمی در تولید، صادرات و رونق اقتصادی کشور و تأمین درآمد ارزی و مواد اولیه صنایع پایین‌دست اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف پتروشیمی‌ها حفظ تولید صنعت پتروشیمی و جلوگیری از کاهش تولید بود که از همان ابتدای شیوع این ویروس، فعالیت کل پیمانکاران اجرایی صنایع پتروشیمی به‌منظور کاهش ترددها تعطیل و دورکاری در سطح صنعت با حفظ تولید انجام شد و نیروهای آسیب‌پذیر و خانم های دارای فرزند زیر ۶ سال نیز در اولویت قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه مشاغل کلیدی و حساس در همه شرکت‌های پتروشیمی شناسایی شدند و پیش‌بینی‌های لازم برای احتمال درگیری کارکنان و جایگزینی‌ نیرو به‌منظور جلوگیری از کاهش تولید محصولات پتروشیمی صورت گرفته است، گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بوده که نه‌تنها تولید پتروشیمی کشور متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه در همین دوران کرونایی، تولید صنعت پتروشیمی نسبت به پارسال افزایش نیز یافته است.
به گزارش ایرنا، وزیر نفت به تازگی گفته بود، در پتروشیمی توانستیم تولید را از ۵۶ میلیون تن در سال ۹۲ به ۶۶ میلیون تن در سال ۹۸ برسانیم و امسال نیز با بهره‌برداری از ۱۷ طرح دیگر پتروشیمی ۲۵ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی ایران افزوده می‌شود.
زنگنه توضیح داد:‌ تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن در سال با ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
وی خاطرنشان ساخت: با جهش سوم در سال ۱۴۰۴، ظرفیت تولید پتروشیمی به ۱۳۳ میلیون تن و ارزش آن نیز به ۳۷ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.