درآمد نیوز- براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد.

این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تن بود.همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار تن بود. میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تن بود.


میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۸ درصدی طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۳ میلیون و ۶۸۷ هزار تن)، به ۲۵ میلیون و ۵۵۴ هزار تن رسید.

صادرات و واردات
بنا به این گزارش، طی ۱۰ ماهه امسال مجموع صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی به بیش از ۸٫۱ میلیون تن رسید که از این میزان صادرات شمش «۵ میلیون و ۱۳۶ هزار تن»، محصولات فولادی «۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تن» و آهن اسفنجی «۶۶۶ هزار تن» بود. این رقم در مقایسه با رقم صادرات مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۸۲۱ هزار تن شمش، ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۸۸۶ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۱۲، ۲۰ و ۲۵ درصد کاهش داشت.


همچنین، از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۵ هزار تن «شمش» و ۸۰۰ هزار تن «انواع محصولات فولادی» وارد شد که در مقایسه با رقم وادرات مدت مشابه سال گذشته (۳ هزار تن شمش و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی)، به ترتیب ۶۷ و ۱۰۲ درصد افزایش یافت.