تهران- درآمد نیوز- بررسی‌های درآمد نیوز و گزارش‌های دریافتی از برخی مجتمع های تجاری بزرگ پایتخت، از بازگشت برخی برندهای خارجی پوشاک به بازار کشورمان با وجود ممنوعیت فعالیت آنها حکایت داشته و حضور گسترده آنها استمرار طرح مقابله با برندهای محرز پوشاک قاچاق را به چالش می‌کشد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، به‌تازگی فیلمی در فضای مجازی در حال دست به‌ دست شدن است که حضور برندهای خارجی پوشاک را با وجود ممنوعیت‌ها در این زمینه، در یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری شمال غرب پایتخت نشان‌می‌دهد.
در این پیوند، نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت‌وگو با ایرنا، ضمن تایید این مطلب افزود: حضور قدرتمندانه این برندها در بزرگترین مرکز خرید کشور، حاکی از برنامه‌محور بودنشان است و به دنبال گرفتن سهمی از بازار هستند.
«مجید نامی» گفت: در حالی که از حدود دو سال پیش واردات بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلم کالا که عمده آنها مشابه داخلی داشتند، ممنوع شده و یکی از این اقلام پوشاک بوده، حضور این برندها که هیچ مجوزی نیز برای فعالیت ندارند نگران‌کننده است.
وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل موجود، فقط برندهایی می‌توانند در کشور فعالیت کنند که بخشی از محصولات خود را در در داخل تولید کرده و صادرات هم داشته باشند و بر این اساس، برخی برندهای خارجی در کشورمان باقی مانده و فعالیت دارند.
این مقام صنفی ادامه‌داد: در عین حال، برندهایی که خارج از این دستورالعمل و بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیتند، به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
وی گفت: در دو سال گذشته، طی یک مرحله با این برندها برخورد و فروشگاه‌هایشان تعطیل شده بود، اما اکنون مجدد شاهد بازگشتشان هستیم.
نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: عمده این پوشاک و برندها از ترکیه، چین و برخی کشورهای اروپایی هستند.
به گزارش درآمد نیوز و به نقل از ایرنا، در سال‌های گذشته عمده پوشاک قاچاق از ترکیه، چین و بنگلادش به کشور وارد می‌شدند.
این در حالی است که امسال به دلیل ممنوعیت واردات، همچنین حضور نداشتن برندهای خارجی، شرایط برای برندهای داخلی، فراهم است، البته بازار پوشاک رونقی شبیه پارسال در همین زمان را تجربه نمی‌کند، زیرا با توجه به شیوع کرونا حجم تقاضا در بازار کاهش دارد.