نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، خواستار تدوین برنامه‌های گسترش و فراگیری بیمه در قالب برنامه‌های توسعه (برنامه هفتم)، مبتنی بر اصول بیانیه گام دوم انقلاب شد.

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، خواستار تدوین برنامه‌های گسترش و فراگیری بیمه در قالب برنامه‌های توسعه (برنامه هفتم)، مبتنی بر اصول بیانیه گام دوم انقلاب شد.

 به گزارش درآمد نیوز، دکتر ابراهیم کاردگر در گفتگویی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که تبیین کننده مرحله شکوفایی و بلوغ نظام اسلامی است، اظهار داشت: این امر به مثابه نقطه عطف تکامل فرآیندهای توسعه است و با توجه به اجزای آن، مسیر توسعه و رشد معناداری را تبیین کرده که به سبب آن الزامات ساختاری و بنیادی در حوزه های فکری، معرفتی، سیاستگذاری و اجرا را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: نکته مهمی که بیانیه گام دوم انقلاب را از اسناد مرسوم بالادستی متمایز و برجسته می نماید، وجود بنیان‌های فلسفی و معرفتی مبتنی بر اصول بنیادی انقلاب و نظام فکری تمدن بزرگ اسلامی است که این یکی از مهمترین اصول سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های توسعه‌ای نهاد حاکمیت می باشد.

به گفته وی، تبیین اصول فکری و معرفتی که چارچوب نظری سیاستگذاری‌های راهبردی را مشخص می‌کند، تعیین کننده اجزا و زمان برنامه‌ها و سیاست‌ها خواهد بود و در نتیجه هرگونه سیاستگذاری در مسیر پیشرفت و شکوفایی گام دوم انقلاب، در سطوح مختلف برنامه‌ریزی و قانونگذاری (برنامه های توسعه، قوانین بودجه و سایر قوانین و مقررات)، باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب طراحی و تدوین گردد.

مدیرعامل بیمه دانا افزود: در طول بیش از یک دهه اجرای برنامه تحول صنعت بیمه، ساختار نهادی بازار و صنعت بیمه علی رغم تأکیدات حاکمیت در برنامه‌های توسعه و نیز سیاست‌های اعمال شده در بیمه مرکزی، همچنان ناکارآمدی و ناقصی بنیادی را به همراه دارد که نیازمند برنامه‌های توسعه‌ای کارا و هدفمند با محوریت نهاد حاکمیت است تا بتوان زمینه لازم برای ورود به مرحله دوم منحنی بلوغ و رشد فزاینده و فراگیر بیمه به ویژه در حوزه بیمه‌های زندگی فراهم گردد.

دکتر کاردگر، با اشاره به اینکه الزامات نهادی و سیاستی این نظام در حال تکامل، که بتواند نهادهای پشتیبانی کننده را هم در سطح حاکمیت و هم در بدنه صنعت بیمه، طراحی و تقویت نماید، باید در قامت برنامه‌های توسعه متجلی شود، تاکید کرد: از آنجائی که توسعه صنعت بیمه به طور معناداری با توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه همبستگی و ارتباط دارد، تدوین برنامه‌های گسترش و فراگیری بیمه در قالب برنامه‌های توسعه (برنامه هفتم)، باید مبتنی بر اصول بیانیه گام دوم انقلاب طراحی شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی بیمه دانا