اهواز – درآمد نیوز – مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: بزرگترین و مقاوم‌ترین ورق فولادی ایران در این شرکت تولید شد که افتخار بسیار بزرگی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا امین ابراهیمی سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: شرکت فولاد اکسین توانست برای اولین بار اسلب ۳۰۰ میلی‌متر را با موفقیت نورد کند. ورق تولید شده تحت استاندارد API در ۲۷ متر تولید شد که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فقط شرکت فولاد اکسین می تواند این ورقه فولادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه این ورق با عرض چهار متر و ۵۰ سانتی متر، برای لوله‌های ۵۶ اینچ استفاده می‌شود که پرکاربردترین لوله در صنعت نفت و گاز است افزود: پیش از این از هر ورق تولید شده در شرکت فولاد اکسین، یک لوله در شرکت‌های لوله سازی ساخته می‌شد اما با استفاده از اسلب ۳۰۰ میلی‌متری، از هر ورق فولادی ۲ لوله تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان گفت: استفاده از این اسلب به عنوان مواد اولیه، علاوه بر اینکه استاندارد کیفی محصولات را برای مشتری بیشتر می‌کند، میزان استهلاک و فرسایش قطعات و خط تولید را نیز کم تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد طرح فولادسازی فولاد اکسین تولید این نمونه از اسلب برای خط تولید شرکت است افزود: هفته گذشته برای نخستین بار اسلب ۳۰۰ میلیمتری توسط شرکت فولاد مبارکه تولید و برای احداث ورق به فولاد اکسین خوزستان ارسال شد. 

ابراهیمی عنوان کرد: شرکت فولاد اکسین برای ادامه حیات خود به شدت نیاز به اسلب ۳۰۰ میلی متری دارد که تامین آن تنها با راه اندازی طرح فولادسازی محقق می‌شود. تعامل و همراهی فنی ۲ شرکت فولاد اکسین و فولاد مبارکه در ۲ سال گذشته باعث شده که لوله‌های انتقال نفت و گاز شیرین و ترش در همه بخش‌های زنجیره تولید از مرحله اسلب، ورق و لوله کاملا بومی سازی شده و کشور از واردات این محصول کامل بی نیاز شود.

وی گفت: همکاری شرکت های فولادی داخلی باعث شد تا پروژه راهبردی خط لوله نفت ترش گوره به جاسک که استراتژیک‌ترین پروژه انتقال نفت و گاز کشور است در سریعترین زمان خود به سوی تکمیل و نهایی شدن برسد.

گفتنی است شرکت فولاد اکسین در زمینه ساخت انواع ورق‌های فولادی موردنیاز جهت ساخت مخازن ذخیره‌سازی فراورده‌های نفتی و سایر محصولات فولادی فعالیت می‌کند. شرکت فولاد اکسین در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و از سال ۱۳۸۸ تولید انبوه خود را آغاز کرد.