وزیر نیرو گفت: برای امسال اجرای ۲۵۰ پروژه صنعت آب و برق را قول داده بودیم که از این تعداد ۱۹۵ پروژه انجام شده و باقی آن تا پایان سال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان امروز در مراسم آغاز آبرسانی به ۱۳۷ روستای استان مرکزی و فارس اظهار داشت: این هفته به ۱۳۷ روستا با جمعیت ۶۰ هزار نفر آبرسانی شده است و به طور کلی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون جمعیت آبرسانی شده در بخش روستایی به رقم ۸.۲ میلیون نفر رسیده است. علاوه بر ۱۲ هزار و ۱۸۲ روستایی که تاکنون آبرسانی شده اند، تا نیمه سال ۱۴۰۰ و تحصیل دولت تدبیر و امید، جمعیت تحت پوشش آبرسانی روستایی به رقم بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.
وی افزود: از این جمعیت ۹.۲ میلیون نفر مربوط به طرح‌هایی است که در دولت تدبیر و امید طراحی و اجرا شده است.
به گفته این مقام مسئول قول داده بودیم تا پایان سال ۲۵۰ پروژه را اجرایی کنیم که تاکنون ۱۹۵ پروژه انجام شده و تا پایان سال نیز ۴۵ پروژه دیگر انجام می‌شود. اعتبار ۲۵۰ پروژه تعریف شده ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
اردکانیان با بیان اینکه از ابتدای دی ماه تا دهه اول مردادماه سال آینده یک برنامه ۱۸۰ روزه کاری تعریف و به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، ابلاغ کرده ایم، تصریح کرد: این برنامه ریزی دقیق در سه سطح تدوین شده است که شامل طرح‌های ساخت و سازی، سدسازی، تصفیه خانه‌ها و بخش نیروگاهی و غیره می‌شود. بخش دیگری از این برنامه ریزی نیز با هدف ریل گذاری برای دولت آینده انجام می‌شود. به عبارتی پروژه‌هایی را طراحی و آغاز می‌کنیم که دولت آینده ادامه دهنده آن خواهد بود.
به گفته وزیر نیرو، صنعت آب و برق خدماتی و مستمر هستند و نباید متأثر از تغییر دولت‌ها شوند. این در حالی است که همزمان با چنین روندی بخش فناوری صنعت آب و برق را نیز روزآمد نگه داریم.