مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت:هدف ما در چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست ارتباط مستمر با مشتریان و تولید گریدهای مورد نیاز یا سفارشی مشتریان است.

در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست با مهندس سیاوش درفشی مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت و گویی انجام داده ایم:
تاریخچه فعالیت شرکت پتروشیمی تبریز را شرح دهید؟

ضمن گرامی داشت ایام دهه مبارکه‌ی فجر و شروع چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسیده است. فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز گردید. که شرکت پتروشیمی تبریز تولید کننده‌ی انواع محصولات پلیمر، پلی اتیلن‌ها، پلی استایلن‌ها و ABS است.

در عرصه تولید و صادرات چه دستاوردهایی داشته اید؟

در سال جهش تولید، پتروشیمی تبریز با افزایش کیفیت محصول ABS و تولید این محصول استراتژیک را به میزان قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده است. تحریم‌های آمریکا در پتروشیمی تبریز نیز همواره به‌عنوان یک فرصت قلمداد شده است و با استفاده از نیروهای متعهد سعی بر حفظ و ارتقای برند پتروشیمی تبریز و فروش محصولات خود در داخل کشور و بازار صادراتی داریم.

در زمینه صادرات چه دستاوردهایی داشته اید؟

با ارتقاء توان بازاریابی شرکت تعداد مشتریان صادراتی و داخلی و گسترش بازارهای صادراتی در اقصی نقاط جهان به صورتی که هم اکنون پتروشیمی تبریز به ۳۶ کشور جهان صادرات دارد و می‌شود گفت افزایش میزان فروش صادراتی و داخلی در آشنایی با مشتریان جدید برای ما حفظ جایگاه و موقعیت پتروشیمی تبریز به عنوان یکی از پتروشیمی‌های کشور با قابلیت تنوع تولیدات در مقایسه با سایر رقبا تلاش و فعالیت می‌کنیم.

شرکت پتروشیمی تبریز موفق به کسب چه افتخاراتی شده است؟

در ادامه از این دستاورد‌ها واحد نمونه تحقیق و توسعه را می‌شود نام برد که موفق شدیم در حوزه‌‌ی نفت و گاز سال ۹۵ کسب برترین شرکت شمال غرب کشور، تقدیر به عنوان غرفه برتر دهمین نمایشگاه ایران پلاست و کسب گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان در دومین همایش استانی را کسب کنیم.
مهم ترین دستاورد این مجتمع را می‌توان بدون آلاینده شناخته شدن این شرکت در سال ۹۹ از طرف معاون‌ محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست دانست که در پی همین واقعه موفق به کسب عنوان صنعت سبز استان شد.
برای نمونه می شود به برخی از افتخارات و دستاورد‌های کسب شده شرکت پتروشیمی تبریز به عنوان صادر کننده نمونه ملی در سال ۹۹، صادر کننده برگزیده استانی آذربایجان شرقی در سال ۹۹، کسب رتبه برتر هفدهمین جشنواره‌ ملی افتخار ملی، کسب رتبه اول همایش ملی خصوصی سازی در اجرا سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد.
کسب گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان در دومین همایش استانی، کسب رتبه صنایع سبز استان، کسب گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در چهاردهمین همایش ملی و هشت سال پیاپی کسب رتبه نخست تکریم ارباب رجوع هم از عنواینی است که کسب کرده است.

به کسب موفقیت در زمینه تحقیق و توسعه اشاره کردید در این زمینه چه طرح هایی را دنبال می کنید؟

پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی تبریز در سال ۱۳۷۷ با ماموریت کمک به رفع تنگناهای تولید و توسعه پتانسیل های رقابتی شرکت تاسیس شده است و با جذب نیروهای متخصص و نخبه، تلاش در بهبود ویژگی های محصولات موجود و تولید محصولاتی با کاربری ویژه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان را دارد. ارتقای کیفیت همه محصولات قابل فروش به بالاترین سطح از اهداف اصلی این مرکز بوده و تاکنون در این زمینه به موفقیت های متعددی دست یافته است. توسعه گریدهای ویژه که گاه برای اولین بار در کشور تولید شده اند، پژوهش و فناوری پتروشیمی تبریز را به عنوان پیشرو در توسعه محصولات بر پایه پلی اتیلن و پلی استایرنیک ها (شامل پلی استایرن انبساطی، پلی استایرن معمولی، پلی استایرن مقاوم و ABS ) مطرح کرده است.

چه برنامه ای برای نمایشگاه پیش رو دارید؟

امید داریم در نمایشگاه بین المللی ایران‌پلاست در کسب و کار جهانی و اقتصاد کشور برای تمام صنایع کشور علی الخصوص پتروشیمی تبریز و پتروشیمی‌های کشور مثمرثمر بوده باشد.
هدف حضور ما در چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست ارتباط مستمر با مشتریان و کسب نظر بازخورد آن‌ها است و می‌شود گفت هدف ما از شرکت در نمایشگاه آشنا شدن با نیازهای مشتریان و بازار جهت ارائه خدمات بهتر و یا تولید گریدهای مورد نیاز یا سفارشی مشتریان عزیز می‌باشد.