در کم‌تر از یک هفته پس از حادثه آتش سوزی در شرکت پدیده شیمی قرن( اکتیو)، بیمه البرز با دعوت از مدیران این شرکت تولیدی در دفتر مدیرعامل شرکت بیمه البرز، چک علی الحساب خسارت به مبلغ صد میلیارد ریال را به بیمه‌گزار زیان‌دیده خود اعطاء کرد.

به گزارش درآمد نیوزبه نقل از روابط عمومی بیمه البرز،‌ محسن پورکیانی،‌ مدیرعامل بیمه البرز ضمن اعطای چک مذکور به پاس قدردانی به کارکنان شرکت اکتیو که با اقدام فداکارانه خود در هنگام وقوع آتش‌سوزی، سبب جلوگیری از سرایت آتش به مخازن مواد اشتعال‌زا شدند، بیمه عمر بیمه البرز اهدا کرد.
پورکیانی در دیدار با مدیران ارشد شرکت اکتیو که از زیرمجموعه‌های گروه گلرنگ است با اشاره به این‌که گروه صنعتی گلرنگ از شرکت‌های معتبر و از مشتریان وفادار بیمه البرز است، گفت: هم اکنون که به دلیل شرایط  دشوار ناشی از شیوع کرونا و نیاز مبرم مردم به مواد ضدعفونی کننده و شوینده، شرکت اکتیو در حال خدمت‌رسانی به جامعه در این بخش است، بیمه البرز نیز وظیفه خود می‌داند در سریع‌ترین زمان ممکن خسارت ناشی از حادثه آتش سوزی این شرکت را پرداخت کند تا به زودی مجددا وارد چرخه تولید و خدمت رسانی به مردم شود.
مدیرعامل بیمه البرز با بیان این‌که اعتبار و خوش‌نامی یک شرکت بیمه به هنگام پرداخت خسارت نمایان می‌شود، گفت: شرکت بیمه البرز با قدمت ۶۲ ساله از ابتدای تاسیس تا کنون همیشه پرداخت دقیق و سریع خسارت را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است و به همین خاطر مشتریان وفاداری همچون گروه صنعتی گلرنگ دارد که سالیان طولانی از بیمه البرز خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.
وی افزود: با توجه به این‌که در شرایط کنونی فعالیت‌های تولیدی با مشکلات زیادی در تهیه مواد اولیه و تامین منافع نیروی انسانی مواجه هستند، حداقل ما به عنوان بیمه‌گر به وظایف خود در پوشش ریسک‌های فعالیتشان، به خوبی عمل کنیم و تلاش کنیم تولیدگران با دغدغه و مشکلات کم‌تر به فعالیت بپردازند.
عبدالرضا مظفری، مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن( اکتیو) نیز در این جلسه با قدردانی از کارکنان بیمه البرز به خاطر رسیدگی سریع به حادثه آتش سوزی در این شرکت،‌ گفت: حادثه آتش سوزی روز پنجشنبه رخ داد و اطفای حریق تا نیمه شب جمعه انجام شد و کارکنان متخصص و حرفه ای بیمه البرز صبح جمعه در محل حادثه در کنار ما بودند و با همراهی با ما سبب دلگرمی ما بودند. بر خود لازم می‌دانم به خاطر این سرعت عمل و درک متقابل از مدیران و کارکنان بیمه البرز قدردانی کنم.
وی ادامه داد: همچنین از بیمه البرز به خاطر مدنظر قرار دادن این موضوع که شرکت اکتیو جزو بهترین‌ تولیدکننده‌های مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده است و در شرایط خاص کرونایی نیاز است که هرچه سریع‌تر خط تولید این شرکت از سر گرفته شود، قدردانی می‌کنیم.
وی خطاب به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه البرز،‌ گفت: سپاسگزاریم که در این شرایط دشوار با رفتار حرفه‌ای در کنار ما  هستید و با حمایت و پشتیبانی و رسیدگی سریع به پرونده خسارت، دغدغه و مشکلات ما را در شروع مجدد فعالیت هموار ساختید.
مدیرعامل شرکت اکتیو، ‌افزود: وجود ارگان‌های حمایتگر از جمله شرکت‌های بیمه لازمه فعالیت گروه‌های تولیدی و صنعتی است و همکاری ثمربخش و خدمات خوب و سرعت و دقت عمل در ارایه خدمات از سوی بیمه البرز سبب شده است ما سالیان طولانی مشتری ماندگار بیمه البرز باشیم.
علیرضا مقرب، مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه البرز هم در این جلسه با گرامیداشت یاد مرحوم فضلی، بنیان‌‌گزار گروه تولیدی گلرنگ که سالیان متمادی از مشتریان خوب بیمه البرز بود، اعلام کرد: کارشناسان بیمه البرز علی‌رغم تعطیلی پایان هفته،  در کم‌تر از یک روز پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در محل حاضر شدند و هم اکنون نیز در حال ارزیابی و رفع موانع آغاز مجدد خط تولید اکتیو هستند.
وی با اشاره به پرداخت خسارت سریع بیمه البرز در محل آتش‌سوزی بازار بزرگ تهران در همان روز واقعه به صورت علی‌الحساب که با هدف حمایت از فعالان اقتصادی در دهه چهل شمسی انجام شد و زبانزد جامعه شده بود، تاکید کرد: شعار اصلی بیمه البرز با قدمت ۶۲ سال، از بدو تاسیس تا کنون حضور به موقع و پرداخت سریع و دقیق خسارت به بیمه‌گزاران خسارت دیده خود است و امروز نیز علی‌رغم وجود آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی که فرآیند پرداخت خسارت را طولانی می‌کند، بیمه البرز تصمیم گرفت به منظور حمایت از بیمه‌گزار خود، قبل از رسیدگی کامل پرونده و صدور مجوز بیمه مرکزی مبنی بر پرداخت خسارت، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را به صورت علی‌الحساب به شرکت اکتیو پرداخت کند تا خط تولید این شرکت بزرگ تولید مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده با مشکل مواجه نشود.
مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه البرز در پایان از کارکنان دلسوز شرکت اکتیو نیز قدردانی کرد که با همدلی و همیّت از بروز خسارت بیشتر در این حادثه جلوگیری کردند.