تهران – درآمد نیوز – معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: ۲۰ هزار خانوار عشایر وجود دارد که رسیدن برق در تغییر کیفیت و زندگی و به خصوص دسترسی به بهداشت عمومی آنان تاثیر جدی دارد.

«قاسم تقی زاده خامسی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روز گذشته خانه و کاشانه ۱۵۰ روستای دیگر روشن شد.
به گزارش درآمد نیوز خامسی گفت : در این دولت هر هفته به ۳۵ روستا برق‌رسانی و به ۳۰ روستا آبرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: ۲۰ هزار خانوار عشایر نیز وجود دارد که رسیدن برق در تغییر کیفیت زندگی و به خصوص دسترسی به بهداشت عمومی آنها اثر جدی دارد.
تقی زاده خامسی نوشت: استفاده از پنل‌های خورشیدی برای عشایر وروستاهای کم جمعیت کارساز شده و مورد استقبال قرارگرفته است.
وی افزود: میانگین پوشش برق در روستاهای جهان ۷۹درصد  و در ایران ۹۹.۷ درصد است که تاپایان دولت به ۱۰۰درصد  خواهد رسید. اما فرسودگی خطوط برق رسانی وآبرسانی معضل آینده است که نباید مغفول بماند.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در این رابطه با بیان اینکه طرح برق امید از آبانماه در کشور اجرایی خواهد شد گفت: ۱۰ میلیون نفر از روستاییان مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی این طرح خواهند شد.
«رضا اردکانیان» روز چهاردهم مهرماه در مراسم افتتاح طرح‌های کلان ملی با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افزود: آب و برق از جمله کالاهای راهبردی و زیر ساختی هم برای هموطنان شهرنشین و هم برای روستاییان است که نقش مهمی در زندگی و توسعه و عمران دارد و جمهوری اسلامی ایران در این دو زمینه خدمت‌رسانی وسیعی انجام داده است.
وی ادامه داد: امروز جمعیت شهری تحت پوشش انرژی برق در جهان ۹۶ درصد است، در کشورمان ۱۰۰درصد جمعیت تحت پوشش برق هستند و نیز جمعیت روستایی تحت پوشش برق درجهان ۷۹ و در کشورما نزدیک ۱۰۰درصد یعنی ۹۹.۷ درصد است که تاپایان فعالیت دولت تدبیرو امید به ۹۹.۹ خواهد رسید که شامل ۲۰هزار خانوار عشایر کوچنده هم خواهد بود.
اردکانیان خاطرنشان ساخت: عشایر کوچنده از سیستم‌های قابل حمل خورشیدی از نعمت برق برخودار خواهند شد.