بندرعباس- درآمدنیوز-  تفاهم نامه سرمایه گذاری در اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری مجتمع بندریشهید رجایی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن وتجارت امضا شد.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: این تفاهم نامه سرمایه گذاری بین رزم حسینی  وزیر صمت و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شرکت های مجری پروژه  به امضا رسیده و درمنطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یوروسرمایه گذاری می شود.
فریدون همتی افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که طبق این تفاهم‌نامه در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد شامل احداث کارخانه‌های روی، سرب، منگنز و مس، احداث پالایشگاه آلومینا، احداث و توسعه کارخانجات لوازم خانگی، توسعه و تجمیع کارخانجات صنعتی و کارخانه کانتینر سازی است.

وی اظهارداشت: با امضای این تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان خواهیم بود و نسل جدید بنادر در بندر شهید رجایی ایجاد خواهد شد.

همتی گفت: این اقدام‌ها گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به توانمندی داخلی است.

مزیت های بندرشهید رجایی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است
استاندار هرمزگان همچنین یادآورشد: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندرعباس با داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، صادرات، دسترسی به آب های آزاد و زیرساخت‌هایی مناسب، از مزیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.
همتی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه مدیریت هرمزگان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، ادامه داد: ضمن استقبال از حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در استان، تسهیلات و شرایط مناسب را برای فعالیت آن‌ها فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان، بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است، در حالی که متوسط کشوری این نرخ، ۳۹ درصد است.