پیرو مساعدت و حمایت بانک سینا از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا، مهلت پرداخت تسهیلات به واحدهای مذکور تمدید شد.

به گزارش درآمد نیوزبه نقل از روابط عمومی بانک سینا، در راستای ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مساعدت و حمایت از مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا، مهلت پرداخت تسهیلات به واحدهای مذکور در بانک سینا تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شد.تسهیلات این مشاغل به کسب‌وکارهای دارای پرونده بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مشاغل فاقد پرونده بیمه ای نزد سازمان تأمین اجتماعی، با نرخ سود ۱۲ درصد در قالب عقد قرارداد مرابحه پرداخت می شود.

.تسهیلات مشاغل فاقد بیمه در ۳ گروه و در قبال وثیقه چک و سفته قابل پرداخت است که طی آن اشخاص حقیقی خویش‌فرما یا خود اشتغال تا ۶۰ میلیون ریال، واحدهای کسب‌وکار فاقد امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن تا ۶۰ میلیون ریال (صرفاً به کارفرما) و واحدهای کسب‌وکار دارای امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن تا ۸۰ میلیون ریال (به ازای هر شاغل) می توانند از این تسهیلات بهرهمند شوند.

.کسب‌وکارهای دارای بیمه نیز امکان استفاده از این تسهیلات را با نرخ سود مذکور دارند.گفتنی است بانک سینا تاکنون اقدامات قابل‌توجهی را برای کمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا اجرایی کرده است که آخرین آن ها پرداخت وام قرض‌الحسنه به واجدین شرایط در قالب طرح‌های مهر آفرین و مواسات است.

عدم برداشت خودکار اقساط وام‌گیرندگان قرض‌الحسنه و تسهیلات گیرندگان طبق دستورالعمل بانک مرکزی ج.ا.ا، کمک ۵۰ میلیارد ریالی به مددجویان کمیته حضرت امام (ره) در ۷ استان کشور و اهدای ۲۴ دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخشی دیگر از اقدامات بانک سینا در این زمینه بوده است.