بوشهر- درآمدنیوز- وزیر راه وشهرسازی گفت: با توجه حجم زیاد جابه جایی مسافر و بار در مسیر جم – فیروزآباد و ضرورت توسعه این جاده برای اجرای این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی شهرستان جم از توابع استان بوشهر افزود: این درحالی است که امسال برای این جاده مهم و شریانی فقط ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است طبیعی است که با این ردیف اعتبار عمرانی امکان اجرای طرح نیست.

وی ادامه داد: بر همین اساس، برای این جاده سه مطلب از جمله بهسازی و نگهداری مناسب برای عبور و مرور با کیفیت و مناسب، تکمیل طرح‌هایی که شروع شده (۵۱ کیلومتر باند دوم که درحال ساخت است) که بخشی از آن تا پایان سال جاری و بخشی دیگر تا پایان خدمت دولت دوازدهم  تکمیل شود هرچند بخش کوهستانی که تونل دارد باقی می‌ماند و مجهز کردن این جاده به دوربین‌های پایش تصویری و پلاک خوان برای کنترل سرعت خودروها  و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله اقداماتی است که دردستور کار وزرات راه وشهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در تلاش هستیم منابع متفاوتی از جمله بودجه عمرانی تبصره ۱۹ قانون بودجه و ماده ۵۶ و تسهیلات بانکی استفاه کنیم.

وی اضافه کرد: هماهنگی ها و رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و اگر بتوانیم برای دستیابی به این منابع با بانک‌ها به توافق برسیم ۱۳۰ کیلومتر باقی مانده که دست نخورده است را نیز می‌توانیم با توجه به مطالعات انجام شده به پیمانکاران توانمند بسپاریم تا بتوانند در سه سال، کار را به انجام برسانند و دیگر از پیمانکارانی که فرصت‌های ما را سوزاندند، استفاده نخواهیم کرد.

اسلامی با اشاره به بهره‌برداری و بازدید از ۲ طرح در حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفت: یکی از برنامه‌های امروز در استان بوشهر افتتاح مجتمع بین راهی نفیس و متفاوت با همه مجتمع‌های بین راهی بود که همه نیازمندی‌های سفر را با یک الگوی معماری سازگار با این اقلیم در خود دارد.

وی با اشاره به بازدید از فعالیت یک شرکت اتوبوسرانی هوشمند گفت: این شرکت مجهز به جدیدترین سامانه مدیریت است و با ناوگان ملکی ۳۰۰ دستگاهی و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس همکار توانسته است اشتغال چهار هزار نفری ایجاد، و روزها و سال‌هایی بدون حادثه را تجربه کند.

اسلامی اضافه کرد: این شرکت اتوبوسرانی با استفاده از هوشمندسازی و اعمال مدیریت پایدار توانسته تجربه متفاوتی را به کشور معرفی کند.

وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس وارد عسلویه شد و در جلسه‌ای با مدیران زیر مجموعه این وزارتخانه در استان بوشهر شرکت کرد.

محمد اسلامی امروز نیز از پروژه‌های این بخش درجنوب استان بوشهر بازدید و پس از آن عازم شهرستان فیروزآباد استان فارس شد.