وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زنان تعریف واژه حجاب در قانون را توهین به زنان دانست و گفت: متاسفانه در این زمینه مسئولان راه را اشتباه رفته اند. وقتی اپوزیسیون با تمام نیرو، فکر و زیرساخت وارد برخی مسائل فرهنگی جامعه می شوند، متاسفانه بسیار ناپخته و با دیدگاه غیرتمندانه وارد می شویم […]

وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زنان تعریف واژه حجاب در قانون را توهین به زنان دانست و گفت: متاسفانه در این زمینه مسئولان راه را اشتباه رفته اند. وقتی اپوزیسیون با تمام نیرو، فکر و زیرساخت وارد برخی مسائل فرهنگی جامعه می شوند، متاسفانه بسیار ناپخته و با دیدگاه غیرتمندانه وارد می شویم در حالی که باید به صورت علمی با این موضوع برخورد کرد.

سمیه جلالیان وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زنان در برنامه رادیو گفت و گو با موضوع عفاف و حجاب که به صورت زنده توسط تلویزیون تعاملی تیوا پوشش داده شد، بیان کرد: متاسفانه هر مساله ای که به حوزه زنان مربوط می شود دستاویز سیاست های عجیب دولتمردان قرار گرفته و در لابی گری آنان پنهان است.

او با بیان اینکه پوشش زن در ایران قبل از انقلاب و حتی ورود مذهب وجود داشته و مساله ای کاملا فرهنگی است که به تمدن کشور بازمی گردد، گفت: واژه اجباری یک استعاره اضافی است. حتی اگر واژه حجاب را کاملا حذف کنیم ٩٠ درصد افراد باز هم بدون پوشش در جامعه حضور پیدا نمی کنند.

جلالیان تاکید کرد: وقتی توانستیم بسیاری از مصادیق را از ابتدای فرهنگ غنی ایران تعریف کنیم، آن زمان می توانیم واژه حجاب را هم تعریف کنیم.

وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: حجاب تنها مربوط به زنان نیست بلکه به مردان نیز تعلق می گیرد. واژه اجباری باعث ناامیدی زنان در جامعه و انحراف جوانان شد که ظلم بزرگی در حق آنان بود.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که در خصوص این مسائل آقایان برای خانم ها نمی توانند تصمیم بگیرند. سوال این است که در اتاق فکر و جلسات تصمیم گیری درباره زنان چند زن حضور دارد؟

جلالیان گفت: قبل از اینکه واژه حجاب مطرح و دستاویز سیاسیون و مذهبیون قرار گیرد، مردم باحجاب تر بودند و دغدغه این مسائل وجود نداشت. باید قبل از هر اقدامی بستر سازی فرهنگی انجام می شد در حالی که مسئولان بدون مطالعه و ریشه یابی در این خصوص صحبت کردند.

علاقه مندان جهت مشاهده کامل این برنامه می توانند به سایت تیوا به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.