اراک- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: اگر صنایع استان کمک کنند و در ازای روزانه ۲ ساعت قطع برق، یک روز را در هفته تعطیل کنند، خاموشی‌ها قابل کنترل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سمیعی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: ارزش حرارتی هر متر مکعب گاز معادل یک لیتر نفت سفید و میزان آلایندگی آن برای محیط زیست کمتر از سایر سوخت‌های فسیلی است. آلودگی گاز ۲۳ درصد کمتر از نفت است و همین امر باعث شده تا گاز، محور توسعه در کشور باشد.
وی بیان داشت: روزانه ۸۱۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می‌شود، که ۵۰۲ میلیون آن معادل ۶۲ درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود و استان مرکزی نیز تابعی از الگوی کشور است.
کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در استان مرکزی به گزارش مهر، در ادامه جلسه، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: تعطیلی ادارات روز یکشنبه هفته جاری، موجب کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در زمان پیک شد.
محمد الله داد اظهار کرد: در روزهای اخیر افزایش مصرف برق در کشور و استان وجود داشته و میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: با تعطیلی ادارات در روز یکشنبه هفته جاری، مصرف برق در زمان پیک مصرف حدود ۴۰ درصد کاهش یافت. البته اگر صنایع استان هم کمک کنند و در ازای روزانه ۲ ساعت قطع برق، یک روز را در هفته تعطیل کنند، می‌توان شرایط را کنترل کرد.