تهران- درآمدنیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، گفت: اقدام های لازم برای تامین میوه شب عید انجام شده، حجم تولید خوب بوده و خرید و ذخیره‌سازی در همین ارتباط در حال انجام است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، “علیرضا رزم‌حسینی” در جلسه ویدئو کنفرانسی با روسای سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت مناطق ۳ و ۲ کشور، تاکید کرد: امروز از ظرفیت شورای تامین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوع های مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه شود.

وی با اعلام اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاها نداریم، گفت: چنانچه مورد خاصی نیاز به افزایش قیمت باشد، در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصمیم های مقتضی اتخاذ خواهد شد.

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به وظایف وزارت صنعت در زمینه تنظیم بازار، از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست که با همکاری و محوریت استانداران این موضوع ها را دنبال کنند.

استفاده از نظرات تشکل‌ها و بخش خصوصی

رزم‌حسینی، همچنین ضمن تاکید بر استفاده از نظرات تشکل‌ها و بخش خصوصی، از روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست که همکاری با اتاق‌های بازرگانی، اصناف اتحادیه ها و بازاریان برای تنظیم بازار با محوریت استانداران را در دستور کار داشته باشند.

وی همچنین با توجه به تشکیل شوراهای تخصصی در وزارت صنعت، گفت: از ظرفیت این شوراها از جمله شورای بازرگانی داخلی و شورای صنایع معدنی و معدن در استان‌ها استفاده شود.

ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و ترخیص فوری توسط واردکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و ترخیص فوری توسط واردکنندگان، افزود: رؤسای سازمان‌های صنعت در استان‌ها، فهرست واردکنندگانی که تعهدات ارزی دارند، مورد رصد قرار دهند و در ارتباط با تسویه حساب ارزی آنها یا واردات کالا از سوی آنها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رزم‌حسینی با اشاره به ابلاغیه‌های جدید صادراتی، تصریح‌کرد: بنابر ابلاغ مصوبه های جدید ستاد اقتصادی دولت، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و بازگشت ارز در تجارت خارجی تسهیل شد.

وی توضیح ‌داد: استفاده از ارز متقاضی و ارز اشخاص، رفع تعهدات ارزی بوسیله واردات در مقابل صادرات یا عرضه در نیما باید در استان‌ها مورد رصد قرارگیرد.

این مقام مسوول یادآور شد: مردم باید در ارتباط با وضعیت کشور و همچنین اقدام های انجام شده از سوی مسوولان در شرایط حساس کنونی اقناع شوند تا رسانه‌های معاند و دشمنان نتوانند بر علیه کشور هجمه تبلیغاتی وارد کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور مسوولان در رسانه‌ها، گفت: اطلاع‌رسانی عملکردها باید درست و به موقع انجام شود، مردم چنانچه از مسوولان صداقت ببینند، امیدوار می‌شوند و همراهی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، مسوولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد. بر این اساس،  این وزارتخانه مسوولیت دارد با ذخیره سازی به موقع از افزایش قیمت میوه‌ها توسط واسطه ها در شب عید جلوگیری به عمل آورد.