وزیر دفاع اظهار داشت: اخیرا برای دهمین یا بیستمین بار ما را تحریم کردند که ما این تحریم‌ها را به هیچ هم حساب نکردیم. امروز اگر ما را تحریم می‌کنند به این دلیل است که نتوانیم صادرات را انجام دهیم و از صادرات ما می‌ترسند اما ما با افتخار می‌گوییم برای افزایش تولید داخل در کنار صنایع خواهیم بود و کمک می‌کنیم.

دفاع اظهار داشت: اخیرا برای دهمین یا بیستمین بار ما را تحریم کردند که ما این تحریم‌ها را به هیچ هم حساب نکردیم. امروز اگر ما را تحریم می‌کنند به این دلیل است که نتوانیم صادرات را انجام دهیم و از صادرات ما می‌ترسند اما ما با افتخار می‌گوییم برای افزایش تولید داخل در کنار صنایع خواهیم بود و کمک می‌کنیم.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از ایلنا، امیر حاتمی در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با بیان اینکه امروز گزینه اصلی برروی میز، ایستادگی و تکیه بر توان داخل است، اظهار داشت: در قبال دشمنی که با نهایت وحشی‌گری هر آنچه که می‌تواند علیه کشورمان انجام می‌دهد، ایستادگی و ارتقاء توانمندی‌های داخل است.

وی ادامه داد: ما این دشمنی را فراموش نخواهیم کرد که چگونه تروریسم اقتصادی را علیه ایران به اجرا درآوردند و در شرایطی که بسیاری از ملت‌ها به راحتی دسترسی به دارو، علم و فناوری دارند، دشمنان تلاش کردند ملت ایران از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم بماند.

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمنان بدانند اگر همه این کارها را می‌کنند تا این ملت تسلیم شوند، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، گفت: در تاریخ دیده‌ایم که نه تسلیم شدن بلکه کوتاه آمدن در برابر چنین دولت‌هایی چیزی جز ذلت و پایمال شدن حقوقمان ندارد.

امیر حاتمی ادامه داد: اگر جنگ اقتصادی را علیه ایران به اجرا درآورده‌اند ما هم در قبال آن جهاد می‌کنیم و این راه را در طول ۴۰ سال گذشته آمده‌ایم و می‌دانیم انتهای این مسیر افقی روشن است و در دهان دشمن می‌زنیم.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: نه برای منفعت بردن بلکه برای همراهی صنعت ریلی در کنار شما خواهیم بود و این جهاد را ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع افزود: در ۴۰ سال گذشته دشمنان ما را در یک جنگ قرار دادند اما آن جنگ را به جهاد و دفاع مقدس تبدیل کردیم.

امیر حاتمی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید بانکی در چند روز گذشته بیان داشت: اخیرا برای دهمین یا بیستمین بار ما را تحریم کردند که ما این تحریم‌ها را به هیچ هم حساب نکردیم.

وی گفت: امروز اگر ما را تحریم می‌کنند به این دلیل است که نتوانیم صادرات را انجام دهیم و از صادرات ما می‌ترسند اما ما با افتخار می‌گوییم برای افزایش تولید داخل در کنار صنایع خواهیم بود و کمک می‌کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: اعتقاد دارم که راه‌آهن به زودی از این دوره آسیب‌پذیری عبور می‌کند، هرچند که تاکنون هم با این اقدامات و دستاوردهایی از این مسیر توانسته با موفقیت عبور کند.