وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار نوروزی با مدیران و همکاران از رشد صنعتی ۷ درصدی کشور، تحقق جهش تولید در ۱۷ محصول صنعتی، افزایش اشتغال صنعتی و تأمین بیش از ۵۰ درصد واردات کشور از محل صادرات در سال ۹۹ خبر داد.

 علیرضا رزم حسینی با تبریک سال نو و اعیاد نوروز و شعبانیه به تمامی مدیران و همکاران و تلاشگران عرصه تولید و تجارت کشور،گفت: سال ۱۳۹۹ همراه بود با مرارت ها و سختی های بسیار ناشی از شرایط تحریمی و تحمیلی جنگ اقتصادی دشمنان این آب و خاک، که در کنار مصائب ناشی از شیوع اپیدمی کرونا، مشکلات و معضلات بسیاری را در مسیر چرخ پیشرفت و توسعه کشور و مجاهدان جبهه تولید و تجارت ایران ایجاد کرده بود.

وی افزود: با مقاومت و ایستادگی مردم عزیز و خانواده بزرگ تولید و تجارت کشور، تمامی ظرفیت ها را در جهت، تحقق جهش تولید، افزایش کیفیت و تنوع در محصولات ایرانی، تکمیل زنجیره ارزشی و جلوگیری از خام فروشی، جایگزینی واردات و بهبود تراز تجاری کشور، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی و امیدآفرینی در جامعه، توسعه نوآوری و کارآفرینی فناورانه و حرکت در مسیر اقتصاد درون زا و برون نگر و هدایت سرمایه ها به بخش تولید به کار گرفته شد تا همچنان در کنار تمامی هموطنان برای غلبه بر چالش ها و ساختن ایرانی آباد و سرزمینی پیشرفته تر امید داشته باشیم.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: وزرات صنعت، معدن و تجارت با همراهی پیشگامان عرصه تولید و تجارت در همین شرایط سخت و طاقت فرسا، افتخارات و دستاورهای بزرگی را در سال ۱۳۹۹ ثبت کردند که به ثمر نشستن رویای ناباورانه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان برای توسعه همه جانبه شرق و فلات مرکزی کشور، به عنوان یکی از بزرگترین ابرپروژه های آبی_خاکی تاریخ این سرزمین از مهترین آنان بود و طلیعه های امیدبخشی را برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در قرن جدید نمایان ساخت.

رزم حسینی افزود: احیای مسئولیت اجتماعی شرکت ها، احیای قریب ۱۵۰۰ واحدهای صنعتی راکد کشور و طرح بزرگ و نوین توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر که در روزهای پایانی سال گذشته، در نخستین گام منتج به انعقاد تفاهم نامه هایی به ارزش بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح های توسعه ای ۵ شرکت برتر کشور شد، از دیگر اتفاقات مبارک سال ۱۳۹۹ بود که با تکیه بر همت بلند تلاشگران عرصه صنعت، معدن و تجارت کشور حاصل شد.

وی با تأکید بر منویات رهبری معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور در خصوص پشتیبانی و رفع موانع تولید کشور افزود: وزارت صمت بدون وقفه و تعطیلی در سال جدید از فردای روز نامگذاری نسبت به برنامه ریزی و حصول راهکارهای عملیاتی برای تحقق شعار سال در حدود بضاعت و اختیارات قانونی خود و در فرصت باقیمانده از دولت دوازدهم اقدام نموده است.

وزیر صمت با اشاره به ضرورت و آمادگی این وزارتخانه جهت دریافت نظرات و دیدگاه های صاحب نظران و کارشناسان خاطر نشان کرد: با تدبیر خوب معاونت های طرح و برنامه و امور صنایع وزارتخانه از ۹۰۰ تولیدکننده برتر کشور در رابطه با راهکارهای پشتیبانی و شناسایی موانع تولید کشور نظرخواهی شده است و گزارش آن امروز در ستاد اقتصادی هم دولت ارائه گردید.

رزم حسینی از تهیه بسته پیشنهادی با محوریت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت و رفع موانع از بخش تولید خبر داد و افزود: وزارت صمت ضمن تقید کامل به مسئولیت های خود در جهت تقویت تولید و تحقق شعار سال، بخش ها و مسئولیت های مرتبط با سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها و مجموعه های مختلف را ظرف دو هفته آینده احصا نموده و با همکاری و هم افزایی تحقق این مهم را دنبال خواهد نمود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحق قابل قبول جهش تولید در سال گذشته خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم و کرونا در حوزه صنعت کشور نه تنها شاهد کاهش اشتغال نبودیم بلکه با افزایش اشتغال صنعتی هم مواجه شدیم و در ۱۷ قلم محصول صنعتی کشور جهش تولید را رقم زدیم.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب و رضایت بخش حوزه صنعت و معدن در سال گذشته، گفت: در سال گذشته شاهد رشد صنعتی ۷٫۵ درصدی کشور بودیم که با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و جنگ تحمیلی و تحریمی اقتصادی برای خانواده بزرگ صنعت کشور افتخار آمیز است.

رزم حسینی با اشاره به تأمین ۵۰ درصدی واردات کشور از محل صادرات و کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات کالاهای غیر ضروری خاطر نشان کرد: تا پایان امسال تجارت خارجی کشور به بیش از ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید که با وجود تداوم جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان آمار بسیار خوب و قابل تأملی می باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از ایثارگری ها و مجاهدت های فعالان تولید و تجارت کشور گفت: موفقیت، سلامتی و بهروزی همکاران وخانواده های آنان، آرامش و آسایش مردم شریف ایران در سال جدید و تحقق وعده ها و پیش بینی های وزارتخانه تا پایان دولت دوازدهم را از محضر خداوند منان مسئلت می نمایم.

 

شاتا