شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۹۷۰ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶۶ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۸ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و نهم مهرماه ۹۹)، همانند روز گذشته شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۲۴۹ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم ۳۷۱ هزار و ۵۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۵۶۹۳ واحدی معادل ۱.۴۲ درصد، عدد ۳۹۴ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۰ واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۷۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۸۴۷۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۱۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۸۲۳ واحد کاهش به رقم ۹۹۸ هزار و ۵۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۴۱۰۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
در معاملات امروز، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، کگل، شتران، شبندر و پارسان بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نیز نمادهای معاملاتی امین، خاهن، ختور و حافظ با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، در ۶۱۱ هزار و ۷۵۸ نوبت معاملاتی، ۴ هزار و ۱۵ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال در بورس معامله شد. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای شسینا، خرینگ، ختور، کحافظ و لسرما بود و در مقابل  بیشترین کاهش قیمت در معاملات امروز برای نمادهای شبندر، کاما، مبین، شفا و شپنا به ثبت رسیده است.
پُربیننده بازار امروز
بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز؛ نمادهای خودرو، وبملت، شپنا، فولاد و فملی به عنوان پربیننده های بازار معرفی شدند.
برترین تقاضا و عرضه در کدام سهم به ثبت رسید؟
در بازار امروز، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو، ولساپا متعلق به لیزینگ رایان‌ سایپا و ولپارس متعلق به لیزینگ پارسیان  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان، فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و فملی متعلق به ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌  با بیشترین حجم عرضه مواجه شدند.
نوسان نماگر صنایع
در معاملات امروز، شاخص های صنعت وضعیت قرمز را به ثبت رساندند. به گونه ای که شاخص های «فنی مهندسی»، «فلزات اساسی»، «حمل و نقل»، «بانکها»، «اطلاعات و ارتباطات» و «فراورده نفتی» بیشتری کاهش را داشتند.