زنجان – درآمد نیوز – در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری، پنج واحد بزرگ تولیدی و صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال در استان زنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح این واحدهای تولیدی و صنعتی روز پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری، به صورت همزمان برگزار شد.
این طرح ها شامل “مجتمع فولاد البرز ناب آرش”، “مجموعه نورد فولادکاران افق” و “شرکت تولیدی اطلس جین بافت” در شهرستان ابهر، “مجموعه معدنی صنعتی جهان نمو” در شهرستان سلطانیه و “شرکت سپهر پلاستیک پدیده” در شهرستان زنجان است.  
“مجتمع فولاد البرز ناب آرش” با حجم سرمایه گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان احداث شده است، این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولادی را دارد. بهره برداری از این مجتمع، برای ۷۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.
“شرکت نورد فولادکاران افق” در زمینه تولید انواع مفتول های صنعتی فعالیت دارد. در این واحد صنعتی ۲۷ میلیون دلار و هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است. این واحد صنعتی برای ۱۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و ظرفیت تولید سالانه آن ۴۵۰ هزار تن مفتول به صورت کلاف است.
“شرکت تولیدی اطلس جین بافت” با حجم سرمایه سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال احداث شده و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ میلیون متر مربع انواع پارچه جین و کتان را دارد. فعالیت این مجموعه برای ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
“مجموعه معدنی صنعتی جهان نمو” در زمینه تولید کنسانتره آهن فعالیت دارد و حجم سرمایه گذاری انجام شده در آن به میزان ۲۵۰۰ میلیارد ریال است. این مجموعه ظرفیت تولید ۲۵۰هزار تن کنسانتره آهن را در سال دارد و با فعالیت آن ۱۵۰ نفر به صورت مستتقیم صاحب شغل شده اند.
” شرکت سپهر پلاستیک پدیده” متعلق به گروه صنعتی گلرنگ، با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده و ظرفیت تولید آن ۸ هزار و ۷۵۰ تن انواع ظروف پت، پلاستیک، پریفوم و بطری است. زمینه اشتغال مستقیم ۱۷۸ نفر در این واحد تولیدی فراهم شده است.
در مجموع با بهره برداری از این طرح ها، یک‌هزارو ۷۶۸ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.