مهندس سلطانی با بیان اینکه صنعت ICT با حداکثر سرعت در حال تغییر و تحول است، به آسیب شناسی شکست برخی صنایع اشاره کرد و گفت: در صنعت مخابرات باید سرمایه ها از جانب حاکمیت، سرمایه گذاران، و منابع داخلی به حرکت درآید و لازمه آن یک عزم ملی برای مانع زدایی و پشتیبانی حقیقی از صنعت مخابرات کشور به عنوان زیرساخت اصلی حوزه ارتباطات است.

مهندس مجید سلطانی با بیان اینکه صنعت ICT در حال تغییر و تحول است، گفت: این صنعت نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه ای میزان سرمایه گذاری کشورمان در این صنعت با کشورهای اطراف نشان می دهد که حمایت جدی از صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشده است.

مهندس سلطانی با بیان اینکه حاکمیت باید به این نتیجه برسد که در دنیای امروز ICT پیشران توسعه است، تصریح کرد: در حال حاضر صنایع مخابراتی و تولیدکنندگان در حال رکود به سر می برند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: زنجیره ارزش ارتباطات کشور باید از حالت پیشرفت مقطعی درآمده و با حمایت همه جانبه از جوانب مختلف، از حالت فراز و نشیب فعلی خارج شده و به یک توسعه پایدار و افزایش تولید با تکیه بر منابع داخلی دست یابد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران از شرکت هواوی چین عمر و قدمت بیشتری دارد گفت: در صورت حمایت از تولید و مانع زدایی ها در این صنعت، وضعیت کنونی تغییر  می کند و نتیجه نهایی آن، تولید افزون تر و درآمد بیشتر در تمام بازار ارتباطات کشور است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تغییر سریع در صنعت ICT را یادآور شد و گفت: با ادامه وضعیت  فعلی، شرکت های مخابراتی نمی توانند تحول در صنعت را ایجاد کنند.

مهندس سلطانی همچنین به لزوم شفاف سازی در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در ارتباطات سرمایه گذاری گسترده و حمایت و پشتیبانی کردند، به موفقیت و جهش بزرگی در تمام صنعت خود دست یافتند و امیدواریم با هم افرایی های بهتر و حمایت های گسترده تر ، این صنعت در کشور ما به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران