برف، سرما و یخبندان شدید در آمریکا عملیات بارگیری و پهلوگیری در پایانه‌های صادراتی گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) آمریکا را به حال تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، در پی سرمای قطبی شدید در بعضی از ایالت‌های آمریکا، عملیات بارگیری و پهلوگیری در ۶ پایانه صادراتی ال‌ان‌جی این کشور دچار اختلال شد، به‌طوری که تاکنون هیچ‌یک از کشتی‌های ویژه حمل محموله‌های ال‌ان‌جی قادر به پهلوگیری در این پایانه‌ها نبوده‌اند و این برای نخستین بار از ماه اوت ۲۰۲۰ است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

چنین شرایطی برای آمریکا به‌عنوان سومین صادرکننده بزرگ ال‌ان‌جی جهان بسیار غیرعادی است و از اختلال در فرآیند صادرات این فرآورده به‌دلیل سرمای بی‌سابقه حکایت دارد.

داده‌های بلومبرگ نشان داد که پس از آنکه دو شناور ویژه حمل محموله‌های ال‌ان‌جی روز پنجشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) پایانه‌های صادراتی آمریکا را ترک کردند، هیچ شناور دیگری در این پایانه‌ها باقی نمانده است. اوت ۲۰۲۰ آخرین باری است که هیچ شناوری قادر به پهلوگیری و بارگیری در این پایانه‌ها نشده بود. در آن زمان صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده در پی شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا ۴۰ درصد کاهش یافت.

سرمای شدیدی که روز یکشنبه (۲۶ بهمن‌ماه) ایالت تگزاس را فرا گرفت، عرضه گاز را در زمان اوج تقاضا کاهش داد، به همین دلیل تأسیسات و پایانه‌های صادراتی این منطقه مصرف گاز خود را به صفر رساندند تا میلیاردها فوت‌مکعب گاز راهی نیروگاه‌ها و خانه‌های شهروندان شود.

کارکنان در تلاش هستند فعالیت تأسیسات ال‌ان‌جی لوئیزیانا را که به‌دلیل قطع برق تعطیل شد، دوباره از سر گیرند.

انتظار می‌رود تا پایان هفته با کاسته شدن از سرمای بی‌سابقه تگزاس، جریان برق و ارائه دیگر خدمات به این ایالت به روال عادی برگردد، با ادامه این تلاش‌ها، هشت کشتی ویژه حمل محموله‌های ال‌ان‌جی اکنون در دریا لنگر انداخته‌اند و منتظر ورود به پایانه‌ها هستند.