تهران- درآمد نیوز- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ میلیون سهام‌دار سود سهام خود را از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) دریافت کرده‌اند، گفت: واریز سود از طریق سامانه سجام در سال جاری نسبت به پارسال افزایش یافته که تحولی بزرگ در تاریخ بازار سرمایه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، «رضا باقری‌اصل» اظهار داشت: با توجه به افتتاح سامانه‌ای که با حضور رییس‌جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای فناوری اطلاعات انجام شد، دستورالعمل واریز سود از طریق این سامانه پس از تصویب در شورای عالی بورس به ناشران ابلاغ خواهد شد.
وی اعلام‌کرد: وزیر اقتصاد دستورالعمل الزام‌آور واریز سود سهام ناشران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارائه کرده است.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: اگر سهام‌داری ۱۰ حساب بانکی برای دریافت سود سهام در اختیار داشته باشد، با وجود سامانه سجام و دریافت سود سهام از این طریق دیگر نیازی نیست تا با صرف وقت و هزینه و مراجعه به ۱۰ بانک نسبت به دریافت سود سهام شرکت‌های خود اقدام کند.
گسترش واریز سود از طریق سجام 
وی با بیان این‌که واریز سود از طریق سامانه سجام در سال جاری نسبت به پارسال افزایش زیادی یافته است، افزود: مجامع اکثر شرکت‌های بازار سرمایه در نیمه نخست سال قرار دارد، اما در عین حال در این ماه واریز سود سهام شرکت مخابرات از طریق سجام انجام شد.
افراد فقط با یک بار ثبت‌نام در سامانه سجام می‌توانند به همه سرویس‌های بازار سرمایه دسترسی داشته باشند و در هیچ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و غیره نیاز به احراز هویت مجدد نخواهند داشت.