اصغر پاک طینت بیان داشت: از سال گذشته تمامی سیاست ها و برنامه های بانک همسو با افزایش تولید و اشتغال در کشور تدوین شده بود که با نام گذاری سال جدید به عنوان سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” از سوی مقام معظم رهبری تمامی سیاست های اعتباری و برنامه های بانک در این راستا و در جهت تحقق این شعار مهم قرار گرفت.

اصغر پاک طینت بیان داشت: از سال گذشته تمامی سیاست ها و برنامه های بانک همسو با افزایش تولید و اشتغال در کشور تدوین شده بود که با نام گذاری سال جدید به عنوان سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” از سوی مقام معظم رهبری تمامی سیاست های اعتباری و برنامه های بانک در این راستا و در جهت تحقق این شعار مهم قرار گرفت.

 به گزارش درآمد نیوزبه نقل از بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان مطلب فوق عنوان داشت: انتخاب این شعار و توجه ویژه به بخش تولید کشور، وظیفه خطیری را برای حمایت از بخش تولید بر عهده بانک صنعت و معدن قرار می دهد چراکه به عنوان تنها بانک تخصصی در این زمینه فعالیت دارد.
وی با تأکید بر لزوم تلاش همگانی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و اتخاذ سیاست های مناسب در حوزه اقتصاد و بانکداری برای نیل به این مقصود، افزود: مهمترین سیاست های اعتباری بانک صنعت و معدن برای افزایش ظرفیت تولید در کشور، تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات با اولویت پرداخت سرمایه درگردش به واحدهایی است که از بانک، تسهیلات سرمایه ثابت دریافت نموده اند و این بانک در احداث آنها مشارکت داشته است.
وی خاطرنشان کرد: تخصیص تسهیلات تکمیلی (سرمایه ثابت) به واحدهایی که در بانک در وضعیت اجرا قرار دارند. (با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد) اولویت دیگری است که در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی مد نظر قرار می گیرد تا واحدهای تولیدی یاد شده نیز در چرخه تولید قرار بگیرند.
وی همچنین به ترتیب، پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش به واحد های تولیدی فعال، پرداخت سرمایه ثابت در بخش توسعه و یا بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی (طرح‌هایی با اشتغال‌زایی بالا نسبت به حجم سرمایه‌گذاری) و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت در بخش ایجادی با تمرکز بر روی ایجاد طرحهای صنعتی که منجر به ایجاد زنجیره ارزش می گردند را از دیگر زمینه هایی برشمرد که در اولویت تخصیص اعتبارات بر اساس سیاست های اعتباری جدید بانک در سال ۱۴۰۰ قرار دارند.
پاک طینت اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان، صادرات محور و فن آور در صدر شرکت های واجد شرایط برای دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن هستند و از ابتدای سال مقرر شده فرآیند پذیرش، ارزیابی و پرداخت تسهیلات، یکپارچه و سیستمی شود و در بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضیان و سوابق آنان با دقت نظر و حساسیت بیشتری عمل نماییم.
رییس هیأت مدیره این بانک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرداخت به موقع تسهیلات و نظارت صحیح بر مصرف آن، رعایت بهداشت اعتباری، وصول مطالبات و معوقات، و جذب منابع از جمله مواردی است که باید مورد توجه تمامی کارکنان به خصوص کارکنان بخش های ارزیابی،اعتبارات، نظارت و وصول مطالبات بانک باشد.
وی در ادامه، سنجش مستمر و دوره ای رضایت مشتریان را از نیازهای اساسی بانک در بهبود و ارتقای سطح خدمت رسانی دانست و افزود: استقرار بانکداری دیجیتال و شرکتی و سنجش دوره ای (۶ ماهه) میزان رضایت مشتریان در حوزه بانکداری شرکتی و دیجیتال، از جمله اقداماتی است که در لیست اقدامات بانک و در دستور کار همه واحدهای صف و ستاد آن قرار گرفته است.
پاک طینت در خاتمه با تأکید بر اهمیت بالای روحیه تعاون و مشارکت در بانک اظهار داشت: با همدلی و حمایت همه کارکنان همگام با سیاست های اعتباری و راهبردی بانک، از ظرفیت های موجود برای تحقق شعار “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” و ارائه خدمات شایسته به صنعتگران، معدنکاران و کارآفرینان استفاده خواهیم کرد.