شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶۰۱۶ واحدی معادل ۱.۹۹ درصد به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۸۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸۲ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد رسید

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته (یکشنبه یازدهم آبان ماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۸۰۳ واحدی معادل ۱.۹۹ درصد به رقم ۳۳۴ هزار و ۷۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۳۷۷ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، عدد ۳۷۴  هزار و ۹۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۱۲ واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۵۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۸۰۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۵۳۷ واحد کاهش به رقم ۸۸۷ هزار و ۶۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۶۲۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۷۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۶۰۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشت و پس از آن نیز نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شپنا، شتران و شبندر، بیشترین اثرگذاری را در قرمزپوش شدن نماگر بورس داشتند. همچنین نمادهای معاملاتی کچاد، شبهرن، ونوین و شسپا، با بیشترین افزایش، از افت بیشتر شاخص کل بورس جلوگیری کردند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس  ۵ هزار و ۴۵۶ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۸۷ هزار و ۲۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کاهش ۱۱ درصدی ارزش سهام یک نماد

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد حتوکا (حمل‌ونقل‌توکا) با ۱۰.۲۲ درصد و پس از آن نیز نمادهای قزوین، کحافظ، شبهرن، خاهن، خرینگ و وپست می باشد. همچنین بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد  خپارس متعلق به پارس‌ خودرو با ۱۱.۲۲ درصد افت بود. 

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی  خساپا، فولاد، سیتا، فملی، خگستر، شپنا، لپارس و وبصادر به عنوان  پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی ولپارس، فنورد، غدام، کحافظ، کساوه، فملی و لسرما با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، کسعدی، ثشاهد، حکشتی و کفپارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در دومین روز هفته، به جز شاخص صنعت وسایل ارتباطی (۳.۱۰ درصد افزایش)، دیگر شاخص هاص صنعت نظیر، فلزات اساسی، زراعت، رادیویی، فراورده نفتی و محصولات کاغذ با کاهش همراه شدند.