شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۲ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۷۳ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته،  شاهد روند نزولی و صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۴۱۴ هزار و ۱۹۸واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۰۴۱ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد، عدد ۴۱۶ هزار و ۳۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۳۷ واحدی به رقم ۲۷۱ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۵۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۳۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز، نمادهای معاملاتی شپنا، تاپیکو،  اخابر،  شتران،  خودرو و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نیز نمادهای معاملاتی کگل، حکشتی،  کچاد، وبملت، وپارس، همراه و فارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای ستران (سیمان‌ تهران)،  شپنا (پالایش نفت اصفهان)،  بکاب (صنایع‌جوشکاب‌یزد)،  رانفور (خدمات‌انفورماتیک) و شیران (س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) می باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت در معاملات امروز برای نمادهای خموتور (موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران)،  بشهاب (لامپ‌ پارس‌ شهاب‌)،  حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و ورنا (سرمایه‌گذاری‌ رنا)،  خاذین (سایپاآذین) است.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز؛ همانند دیروز نماد وبملت متعلق به بانک ملت پربیننده ترین نماد بازار امروز بود و پس از آن نمادهای خودرو، فولاد، وتجارت، فملی و پترول به عنوان پربیننده های بازار امروز معرفی شدند.

برترین تقاضا به کدام سهم رسید؟
در بازار امروز، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با بیشترین تقاضا مواجه شد و پس از آن، نمادهای رانفور،  خودرو و وپاسار بیشترین تقاضا را به ثبت رساندند. در مقابل نیز نماد معاملاتی حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیشترین حجم عرضه روبرو شد و در ادامه نیز نمادهای وملی، لپارس، کسعدی و تپمپی بیشترین عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
امروز شاخص های صنایع مختلف بازار سرمایه با فراز و فرود همراه شدند. به گونه ای که شاخص های فرآورده نفتی و رایانه با افزایش و شاخص های سایرمالی، محصولات چرمی و محصولات کاغذ با کاهش مواجه شدند.