ساوه – درآمد نیوز- فرماندار شهرستان ویژه ساوه گفت: وجود ظرفیت های بزرگ صنعتی و امکاناتی از قبیل بزرگترین شهر صنعتی کشور، منطقه ویژه، گمرک و سایر زیرساخت ها امکان درآمدزایی ارزی سالانه ۵۵۰ میلیون دلار را برای کشور فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت افزون بر ۶۰۰ کارخانه و اشتغال ده ها هزار نفر از ساوه یک قطب صنعتی در سطح کشور ایجاد کرده است به گونه ای که این منطقه در اقتصاد ملی نقشی مهم و حیاتی دارد.

وی ادامه داد: ویژگی هایی چون موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، اتصال به خط ریلی و بهره مندی از آزادراههای مختلف ساوه را به عنوان کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور مطرح کرده است و در صورت توسعه زیرساخت ها حتی می تواند به قطب بزرگ صنعت در سطح بین‌المللی تبدیل شود.

فرماندار ساوه گفت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه فعال است و سالانه محصولات تولیدی بخش صنعت این شهرستان را به دست کم ۵۴ کشور جهان صادر می کند که از این حیث با ارزآوری کمک شایانی به اقتصاد ملی می کند.

به گفته او امکاناتی چون وجود ۱۱ انبار اختصاصی که در کشور بی نظیر است و نیز حجم مبادلات گمرک با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در کنار اتصال شهر صنعتی کاوه و منطقه ویژه به خط ریلی شهرستان ساوه را به سرزمین فرصت های سرمایه گذاری تبدیل کرده است و هم اکنون نیز بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در طرح های صنعتی و اقتصادی این منطقه مشغول به همکاری و فعالیت هستند.

میرزایی در مورد وضعیت اشتغال در ساوه نیز گفت: با اینکه حدود ۴۵ هزار کارگر در صنایع و کارخانه های در این شهرستان فعالیت می کنند اما از میان ۶۰۰ واحد تولیدی، تنها سه شرکت با مشکل حقوق های معوقه کارگران مواجه هستند و در این زمینه تلاش های زیادی به عمل آمده تا دستمزد نیروهای کار به موقع پرداخت شود و چرخ تولید با شتاب بیشتری به گردش در آید.

وی در مورد ظرفیت های کشاورزی شهرستان ساوه نیز، گفت: انواع محصولات باغی و زراعی در این شهرستان تولید می شود و در زمینه صنایع تبدیلی نیز یکی از شهرستان های پیشرو هستیم.  

وی تاکید کرد: با تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری، برای همیشه آب آشامیدنی و سالم به خانه های ساوجیان خواهد رسید و در ایام دهه فجر نیز عملیات اجرایی بخش دیگری از این خط ۱۳۰ کیلومتری را آغاز کردیم.

فرماندار ساوه همچنین احداث کمربندی شمال شهر، پیشگامی در ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی ساوه، خدمات رسانی به مردم شهر و روستاهای این شهرستان در حوزه آبرسانی و گازکشی و همچنین جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه و فعالیت های مرتبط به مبارزه با ویروس کرونا را از فعالیت های شاخص این شهرستان در سال جاری برشمرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: همه مسئولان باید برای کسب رضایت خداوند و خدمت صادقانه به مردم، کار کنند.

حجت الاسلام «محمد سبزی» اظهار داشت: یکی از بخش های نیازمند توجه در شهرستان ساوه، حوزه های علمیه است که انتظار داریم با همت مسئولان مشکلات آنها برطرف شود.

وی گفت: پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری گلپایگان در حال پیگیری و اجرا است و بهره مندی از نعمت آب گوارا و بهداشتی حق مسلم مردم ساوه است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی هم برای تداوم آموزش ها به فضای مطلوب نیاز دارد و باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود از جمله استفاده از ساختمان سابق دانشگاه آزاد این مشکل را برطرف کنیم.

وی همچنین شروع به ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه را یکی از اقدامات مهم و مورد نیاز شهرستان برشمرد و گفت: فضای بیمارستانی این شهرستان متناسب با جمعیت آن نیست و امیدواریم با حمایت های دولت و وزارت بهداشت شاهد تکمیل این پروژه و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان باشیم.

در نشست امروز شورای اداری ساوه از اداره راه و شهرسازی شهرستان ساوه به خاطر اقدامات قابل توجه در طرح اقدام ملی مسکن و برنامه ریزی برای احداث یک هزار و ۸۴۸ واحد که نسبت به سایر شهرهای استان مرکزی پیشرفت بیشتر و قابل ملاحظه تری دارد، قدردانی شد.

گفتنیست، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در آغاز سفر به ساوه با حضور بر مزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

حضور و سخنرانی در نشست شورای اداری و همچنین بازدید از ۲ واحد تولیدی در زمینه خودرو و لوله و پروفیل از دیگر برنامه های امام جمعه اراک در ساوه است.