تهران- درآمدنیوز- صادرات شمش فولادی در هشت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

گزارش روز دوشنبه ایرنا برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران حاکی است، هشت ماهه ابتدایی پارسال چهار میلیون و ۳۷۷ هزار تن شمش فولاد صادر شده بود.

صدور ۹۱۴ هزار تن اسلب 

بررسی آمار مزبور نشان می دهد در بخش صادرات شمش در حوزه اسلب، صدور ۹۱۴ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با هشت ماهه ابتدایی ۹۸ که رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن بود، کاهش ۳۶ درصدی را ثبت کرد.

صادرات ۲.۸ میلیون تن بیلت و بلوم

صادرات بیلت و بلوم در دوره این گزارش نیز به رقم دو میلیون و ۸۷۳ هزار تن رسید و نسبت به هشت ماهه ابتدایی ۹۸ که دو میلیون و ۹۵۹ هزار تن صادرات انجام شده بود، کاهش سه درصدی را نشان می دهد.

۱.۶ میلیون تن صادرات محصولات فولادی 

 برابر آمار مورد بررسی در هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان) صادرات محصولات فولای هم به میزان یک میلیون و ۶۷۹ هزار تن انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رقم دو میلیون و ۴۰۵ هزار تن، کاهش ۳۰ درصدی را ثبت کرد.

 به گزارش ایرنا، برابر داده‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت در دوره هشت ماهه امسال میزان محصولات فولادی تولیدی با رشد ۹.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۱۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تن رسید. ضمن اینکه آمار هشت ماهه پارسال گویای تولید ۱۵ میلیون و ۷۱۴.۲ هزار تن محصولات فولادی بود.

میزان تولید فولاد خام (شمش) در دوره هشت ماهه امسال به رقم ۱۹ میلیون و ۱۶۶.۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۷ میلیون و ۶۷۷.۵ هزار تن بود، افزایش بازدهی ۸.۴ درصدی را ثبت کرد.