رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه قفس برای سیستم بانکی کشور همان تحریم‌های ظالمانه آمریکاست، گفت: صحبت کردن درباره موضوع FATF در شرایط کنونی یک موضوع فرعی است.

به گزارش درآمد نیوز، مجیدرضا حریری در گفت و گویی اظهار داشت: سوئیفت و تبادلات بانکی تحت تأثیر بازی بزرگ‌تری به‌نام تحریم آمریکاست و صحبت کردن درباره موضوع «اف‌ای‌تی‌اف» در شرایط کنونی یک موضوع فرعی است.

اگر تحریم‌های شدید آمریکا را مانند یک قفس فرض کنیم که بانک‌های ایرانی در آن هستند، از «اف‌ای‌تی‌اف» به عنوان بندی یاد می‌شود که دست و پای سیستم بانکی کشور را بسته است. در حقیقت وقتی سیستم بانکی کشور در قفس است، چه فرقی می‌کند که دست و پای آن را بسته باشند یا باز گذاشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: قفس برای سیستم بانکی کشور همان تحریم‌های ظالمانه آمریکاست و تسلط این کشور بر بخش بزرگی از اقتصاد دنیا موجب شده در شرایط کنونی تبادلات بین‌المللی بانکی برای بانک‌های ایرانی سخت‌تر از گذشته شود.
وی ادامه داد: این تحریم‌ها (تحریم ۱۸ بانک ایرانی) تأثیر چندانی بر فعالان اقتصادی ندارد و بیش از یک دهه است که بانک‌های کشور ما تحریم است. از سال ۱۳۹۰ به بعد یاد گرفتیم ارز را به صورت چمدانی وارد کشور کنیم.