عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی قانون است و عدم اجرای آن تخلف محسوب می‌شود.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره لزوم اعطای تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی از سوی صندوق توسعه ملی گفت: بر اساس طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که در مجلس دهم به تصویب رسید، صندوق توسعه ملی موظف است به واحدهای پتروپالایشگاهی معرفی شده توسط وزارت نفت، تنفس خوراک بدهد.

وی ادامه داد: اعطای تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی قانون است و عدم اجرای آن تخلف محسوب می‌شود و مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

امیرآبادی با بیان اینکه توسعه واحدهای پتروپالایشگاهی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: حرکت به سمت ارزش افزوده در صنعت نفت و ایجاد واحدهای پتروپالایشگاهی در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها، خواسته به حق مقام معظم رهبری بوده و باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صندوق توسعه هرچه سریع‌تر باید جلسه‌ای در این خصوص تشکیل دهد و نسبت به اجرای قانون اقدام کند. سازمان برنامه و بودجه هم باید بر اساس قانون به وظایف خود عمل و اعطای تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی را تسهیل کند.