شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۷۰۲ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۵۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۶ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه هشتم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۰۴ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۳۴۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۱۰  واحدی معادل ۰.۱۶  درصد، عدد ۴۴۲ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۶۲ واحدی به رقم ۲۸۸ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۴۴۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۸۲ واحد کاهش به رقم ۹۶۶ هزار و ۸۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۴۶  واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شپنا، کچاد، شبندر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، رمپنا، فولاژ و فایرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری سال، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۵ هزار و ۸۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شستا(سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۷.۴۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، لبوتان، فایرا، خپارس و کپارس بود. همچنین نماد معاملاتی برکت(گروه دارویی برکت) با ۱.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کاذر، غپاک، شبندر، ومعادن، بوعلی و پترول قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی ثبهساز، شستا، خساپا، اپال، شتران، خگستر، خودرو و فولاد به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، پارند، وسینا و کمند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، شپنا، سنیر و خزر، بیشترین حجم عرضه را داشتند.