کرمان – درآمدنیوز – عملیات اجرایی سه طرح جدید در مجتمع مس سرچشمه امروز (جمعه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سه طرح مکانیزاسیون معدن، فاز سوم تغلیظ و پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه امروز با حضور وزیر صمت، استاندار کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه رفسنجان آغاز شد.

با اجرای این پروژه ها بیش از ۳۵۰ فرصت شغلی در استان کرمان ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه بهره برداری از این طرح ها با اشاره کلنگ زنی پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع مس سرچشمه توسط وزیر صمت گفت: در این پروژه استفاده از یک سنگ شکن نیمه متحرک به ظرفیت هفت هزار تن در ساعت برای سنگ های سولفوری مس و ۲ سنگ شکن نیمه متحرک به ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تن در ساعت برای باطله استفاده می شود.

اردشیر سعدمحمدی افزود: با توجه به طرح نهایی معدن برای بازه های زمانی پنج، ۱۵ و ۲۹ سال ۵ و ۱۵ و ۲۹، جانمایی مربوط به سنگ شکن ها انجام می گیرد و انتقال مواد از معدن به وسیله نوار نقاله انجام می شود.

️ وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مجتمع مس سرچشمه با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان با ظرفیت ۳۳۰ هزار تن کنسانتره مس و سه هزار و ۸۰۰ تن کنستانتره مولیبدن در سال با اشتغالزایی ۱۵۵ نفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع ملی مس ایران آغاز شد.
وی ادامه داد: اجرای این‌ طرح موجب می شود ظرفیت ۷۰۰ هزار تنی کنستانتره سرچشمه به یک میلیون تن‌ ارتقا یابد و این طرح در ۳۶ ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کلنگ پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال، اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر و میزان سرمایه گذاری ۲ هزار ۵۲۰ میلیارد تومان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل صنایع ملی مس ایران بر زمین زده شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت:
این پروژه قرار است تا سال ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد.