وزیر امور اقتصادی و دارایی با اهدای لوحی به مدیرعامل بانک ملی ایران، اعلام کرد که این بانک طی سال ۱۳۹۹ در همگامی با تحول دیجیتال و تهیه نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال، توانسته است.

 به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این لوح که طی جلسه شورای مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه توسط دکتر فرهاد دژپسند به محمد رضا حسین زاده اعطا شد، آمده است: بانک ها در اقتصاد هوشمند نقش موثر و ویژه ای در هموارسازی مسیر رشد و توسعه اقتصادی دارند، به گونه ای که با گذار از دیدگاه «محصول گرا» به «مشتری گرا و خدمت محور» و ایجاد تحول و نوآوری در لایه های مختلف کسب و کار می توانند تامین کننده نیازها و انتظارات فعالان اقتصادی و مشتریان از طریق بهبود تجربه مشتری باشند.

وزیر اقتصاد تاکید کرده است که این فرایند مستلزم تطبیق باور، رفتار، منابع و ساختارها با نیازهای متغیر و متفاوت کسب و کارها و مشتریان از یک طرف و بهبود مستمر در فرایندها با بهره گیری از سایر بازیگران اکوسیستم جدید است که خود منجر به ایجاد بانک چابک تر با بهره وری بالاتر و هزینه عملیاتی کمتر خواهد شد.

گفتنی است بانک ملی ایران طی سال های اخیر با سرمایه گذاری و تلاش های گسترده در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال، طی چهار رویداد «ملی شو» تعداد قابل توجهی از محصولات پیشرو و موثر خود در این حوزه ها را رونمایی و عملیاتی نموده است.

بام، بله، نشان بانک، نشان پرداخت، شصت، زرنشان ،ایوا ،بانک آفیسر،سککوک ، ملی فاند،باجه آنلاین ،دستگاه های خودگردان، BTM، VTM، Cashless و … و نیز شعب ملی پلاس بخشی از محصولات بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال هستند.