عراق به تبعیت از عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خود به مشتریان آسیایی‌ را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، عراق هم پس از عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا در ماه فوریه را افزایش داد.
بر اساس فهرست قیمت‌های عرضه‌شده توسط شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قیمت نفت سبک بصره را برای فروش به خریداران آسیایی ۷۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد و آن را یک دلار و ۱۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای به فروش می‌رساند.
عرضه نفت در بازارها پس از اعلام کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان برای ماه‌های فوریه و مارس، کاهش یافته است. عربستان همچنین قیمت رسمی فروش نفت خام خود برای مشتریان آسیایی در ماه فوریه را افزایش داد. کاهش تولید برنامه‌ریزی‌شده نفت عربستان قیمت نفت خام برنت را در هفته گذشته به ۵۵ دلار برای هر بشکه رساند، یعنی قیمت این شاخص نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱، ۸ درصد افزایش یافت.
بیشتر کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) هفته گذشته توافق کردند هم‌زمان با کاهش تقاضا و افزایش قرنطینه‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا تولید نفت خود را ثابت نگه دارند. در حالی که روسیه و قزاقستان می‌توانند کمی افزایش تولید داشته باشند، کاهش تولید داوطلبانه عربستان بسیار بیشتر از افزایش تولید این دو کشور خواهد بود.
عراق قیمت فروش نفت متوسط و سنگین بصره را هم برای فروش به آسیا افزایش داد. بغداد همچنین قیمت فروش نفت سبک و متوسط خود در ماه فوریه به ایالات متحده را بالا برد و قیمت فروش نفت سنگین خود به این کشور را ثابت نگه داشت. فروش نفت خام کرکوک از شمال عراق به آمریکا هزینه کمتری خواهد داشت. بغداد قیمت فروش نفت به اروپا را حداقل ۸۰ سنت برای هر بشکه کاهش داده است.