بندرعباس- درآمد نیوز- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان گفت: این منطقه بهشت سرمایه گذاری و قطب سوم پتروشیمی کشور است و با توجه به تامین زیرساخت ها و شرایط مطلوب فراهم شده برای سرمایه‌گذاری، دست سرمایه‌گذاران در این حوزه را به گرمی می فشاریم.

علی اصغر علامه روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از اسکله شماره ۵ بندر انرژی بر پارسیان که با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید، افزود: منطقه ویژه انرژی بر پارسیان یکی از مستعدترین و راهبردی ترین مناطق ویژه صنعتی کشور است که به علت قرار گرفتن در کنار  منطقه پارس جنوبی (پایتخت انرژی کشور) و داشتن ظرفیت‌های مهم بندری آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های معدنی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.
وی بیان داشت: این منطقه ویژه با وسعت ۱۰ هزار هکتار و داشتن یکی از بزرگترین بنادر تخصصی کشور در سال ۹۵ که کشور تحت شدیدترین تحریم‌های دشمن قرار داشت، با صد در صد توان و تخصص جوانان ایرانی شروع به کار کرد و همه سرمایه گذاری و ساخت آن داخلی بوده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اظهارداشت: اسکله شماره پنج بندر پارسیان توسط قرارگاه خاتم الانبیا با هدف تسهیل واردات و صادرات، تشویق سرمایه گذاران و تامین زیرساخت‌های کارخانه آلومنیوم جنوب ساخته شده است.
علامه یادآورشد: امروز  همچنین عملیات ساخت ۲ طرح پتروسیمی، یک طرح فولادی و شروع عملیات نمک زدایی  از آب دریا در این منطقه آغاز شد که با شروع این طرح‌ها شاهد تحول عظیمی در منطقه ویژه پارسیان خواهیم بود.
وی افزود: از رییس جمهوری درخواست داریم سهمیه میعانات گازی که در تعهد وزارت نفت بوده است، به منطقه ویژه پارسیان تخصیص یابد و این منطقه به عنوان مرکز کارخانه نوآوری در حوزه فولاد، صنایع معدنی و پتروشیمی در نظر گرفته شود.
علامه ابرازداشت: در حال حاضر  در بندر و منطقه ویژه پارسیان افزون بر هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در صورت راه اندازی تمام اسکله ها و اجرای شرکتخهای فولادی و پتروشیمی ما شاهد رفع محرومیت و بیکاری از غرب استان هرمزگان و جنوب کشور باشیم.
منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از  مناطق ویژه منحصر بفرد در سطح کشور است که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.
این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌فارس و سایر میدان‌های گازی ونفتی، این منطقه در موقعیت طلایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی طراحی شده است.