خرم‌آباد – درآمد نیوز – مدیرکل بازرسی لرستان گفت: توزیع روغن مایع خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرم‌آباد آغاز شده است و از مردم انتظار می‌رود به اندازه نیاز خود این کالا را خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، سعید رازانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از فروشگاه های عرضه روغن سطح شهر خرم آباد افزود: از آنجا که روغن خوراکی مایع توسط فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر توزیع می شود، شهروندان مشکلی در خصوص دسترسی به این کالا ندارند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم روند توزیع به صورت مستمر ادامه داشته باشد تصریح کرد: روغن مورد نیاز قنادی، شیرینی پزی ها و نان فانتزی ها به صورت جداگانه در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد:  همچنین در صورت لزوم طی روزهای آتی، روغن مایع در اختیار ادارات و دستگاهها قرار می گیرد تا بین کارکنان خود توزیع کنند.

رازانی خاطرنشان کرد: برخی افراد تقاضای روغن بیشتری از فروشگاهها دارند که این مساله باعث بر هم زدن نظم فروشگاهها و طولانی شدن صف خرید می شود و برخی از شهروندان نمی توانند روغن مورد نیاز خود را تامین کنند.

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ماه گذشته زمینه جذب ۶۸۰ تن روغن مایع در استان فراهم شد که این میزان به تدریج در حال توزیع شدن است.

محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی اعلام کرد: مشکلی در خصوص تامین هیچ کالای اساسی به ویژه روغن خوراکی در استان نداریم اما برخی مردم با خرید بیش از حد و ایجاد انبار خانگی، موجب کمبودهایی در بازار می‌شوند.

به گفته وی التهابات بازار با کارشناسان و مدیران ستاد تنظیم بازار، معاونت امور اقتصادی استانداری و سازمان صمت بررسی و شرایط بهتر شد اما همچنان التهاب و نابسامانی هایی در شبکه توزیع وجود دارد.