بیرجند – درآمدنیوز – بانک صنعت و معدن مشارکت در طرح توسعه زغال‌سنگ پروده طبس را پذیرفت و بر اساس این توافق ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه این واحد فرآوری سرمایه‌گذاری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیدار کرد و مذاکرات این نشست به پذیرش مشارکت بانک صنعت و معدن در طرح توسعه زغال‌سنگ پروده طبس انجامید.

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان جنوبی در قالب این توافق و طی مشارکت بانک صنعت و معدن با شرکت صدر تامین (سرمایه‌گذار زغال‌سنگ پروده) ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه این واحد فرآوری سرمایه‌گذاری می‌شود.

ایجاد یک خط استخراج معدنی جدید و اشتغالزایی هزار نفر از نتایج این سرمایه‌گذاری خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در دفتر «حسین مهری» مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تشریح ظرفیت‌های استان پرداخت و از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها گفت.

حمید ملانوری با اشاره به اینکه سند توسعه خاوران در راستای توسعه همه‌جانبه، پایدار و متوازن استان تدوین شده است افزود: طبق این سند ما از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و شرایط را برای فعالیت آنها تسهیل می‌کنیم.

وی با اشاره به استعدادهای معدنی و صنعتی استان، مشارکت و سرمایه‌گذاری در واحدهای مرتبط را خواستار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت:: ایجاد و توسعه صنایع فرآوری جوار معدنی در راستای بهره‌وری بیشتر از ذخایر، از برنامه‌های استان است.

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال‌سنگ کک شو در شهرستان طبس مشغول فعالیت است. 

در این واحد فرآوری ذخایر معدنی سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ نیز تولید می‌شود و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک شو ایران در این منطقه است.