تهران- درآمدنیوز- سرپرست امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واگذاری همه محدوده‌های بلوکه شده در استان‌ها به‌وسیله مزایده عمومی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «اردشیر سعدمحمدی» امروز (سه‌شنبه) در نخستین نشست خبری خود در مسوولیت جدید در جمع خبرنگاران افزود: برای محدوده یا پهنه‌های معدنی که بلوکه شده، برنامه ریزی کردیم تا از طریق مزایده عمومی و سرمایه‌گذاری در این بخش واگذار شوند.

وی بیان‌داشت: محدوده‌هایی که مالک ندارند و بلا استفاده مانده، در چارچوب این طرح به عموم عرضه می‌شود و به این ترتیب بخش معدن یک گام مهم در مسیر توسعه خواهد داشت.

سعدمحمدی خاطرنشان‌کرد: طرح مزبور مشمول محدوده‌های مشکل‌دار از نظر منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نمی‌شود و وزارت صنعت در این زمینه ورود نمی‌کند.

وی اضافه‌کرد: قرار بود طرح واگذاری پیش از سال نو به شیوه سراسری در سطح کشور اجرایی شود، اما رسیدگی بودجه در مجلس و مشغله نمایندگان در این ارتباط مانع از پیاده‌سازی طرح در سال ۹۹ شد.

سرپرست امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت یادآور شد: اکنون در شورای معادن استان‌ها در حوزه هر استان دو نفر نماینده مجلس در شورا عضویت دارند و پیاده کردن طرح واگذاری محدوده‌های معدنی در غیبت نمایندگان که در مجموع ۶۴ نفر هستند، میسر نبود، زیرا با حضور آنان به رسیدگی بودجه آسیب وارد می شد؛ بنابراین از ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

این خبر در حال تکمیل است…