تهران- درآمد نیوز- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم ماهانه این استان در آبان امسال به ۳.۲ درصد رسید که در مقایسه این عدد در ماه مهر، ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

مسعود افشین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منظور از نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است، اعلام کرد: تورم ماهانه برای گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ۷.۶ واحدی به ۱۱.۹ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ۵.۸ واحدی به عدد ۰.۸ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۳.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل سه درصد کاهش داشته و این نرخ برای خانوارهای روستایی با کاهش هفت دهم درصدی به ۴.۸ درصد رسیده است.
افزایش نرخ تورم نقطه ای
افشین افزود: بر اساس آخرین نتایج، نرخ تورم نقطه ای استان تهران در آبان ۱۳۹۹، به عدد ۴۳.۳ درصد رسید و این نرخ برای متوسط کل کشور ۴۶.۴ درصد بود. 
وی یادآورشد: به این ترتیب خانوارهای استان تهران به طور میانگین ۴۳.۳ درصد بیشتر از آبان سال ۱۳۹۸، برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده اند.
افشین اظهارداشت: نرخ تورم نقطه ای استان تهران در آبان ۱۳۹۹ در مقایسه با مهر امسال، به میزان ۲.۱ درصد افزایش یافته است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم نقطه ای گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ۱۳.۸ درصدی به ۵۰.۱ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ۱.۱ درصدی به ۴۱.۵ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نقطه ای برای خانوارهای شهری استان تهران ۴۳.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.
افشین اضافه کرد: این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴۱.۸ درصد بود که نسبت به ماه قبل سه درصد افزایش داشته است.
افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای تهرانی
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ۱۳۹۹، برای خانوارهای تهرانی ۳۱.۳ درصد رسید که نسبت به این رقم در یک سال منتهی به مهر امسال، ۱.۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اعلام کرد: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۳۱.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته است.
افشین افزود: این نرخ برای خانوارهای روستایی ۳۰.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد افزایش نشان می دهد.
تغییرات قیمت ها در ماه جاری
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش نسبت به ماه قبل مربوط به کروه سبزیجات گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه ای، لوبیا سبز و سیب زمینی با ۳۶.۹ درصد بوده است.
وی یادآورشد: پس از آن گروه «گوشت قرمز و ماکیان» شامب مرغ ماشینی، گوشت گوساله یا گاو و گوسفند با ۱۹.۶ درصد، گروه «روغن ها و چربی ها» مانند روغن نباتی جامد، کره پاستوریزه و روغن مایع با ۱۲.۶ درصد و گروه «ماهی ها و صدف داران» شامل ماهی قزل آلا و کنسرو ماهی تن، با ۱۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به مهر ماه داشته اند.