اراک – درآمد نیوز – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در صورت رفع برخی مشکلات موجود، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به عنوان یکی از طرح‌های مهم ملی کشور تا خرداد ۱۴۰۰ تامین می‌شود.

به گزارش درآمد نیوز ،«محمدباقر نوبخت» روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: این طرح دارای مشکلات خاص است که از حوصله جمع خارج است و در پاره‌ای از زمان‌ها اعتبار داشته، اما به دلیل همان مشکلات تکمیل نشده است.
وی بیان کرد: اینجانب متعهد می شوم اگر این طرح تا خردادماه سال آینده آماده  اجرا  شده و موانع آن رفع شود، تمام اعتبار مورد نیاز پرداخت خواهد شد و این مهم را تقبل می‌کنم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: انتظار است نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نگاه پدرانه به این طرح داشته باشد و استاندار مرکزی نیز به عنوان نماینده عالی دولت پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا قبل از خداحافظی با مردم در دولت دوازدهم، این طرح به بهره‌برداری رسد.
نوبخت تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم این سفر، مصوبات و تمصمیاتی بود که در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی در سال ۹۵ صورت گرفته شده ولی هنوز برخی از آنها به اتمام نرسیده است.
وی یادآور شد: در سفر هیات دولت به استان مرکزی، ۴۹ طرح و پروژه با اعتباری بالغ ۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تصویب شده که تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۴۲ درصد پرداخت شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: اگر مشکلات مدیریتی در بحث اجرا نشدن تعدادی از این طرح‌ها کنار گذاشته شود، افزایش قیمتها نیز نقش موثری در به سرانجام نرسیدن آنها داشته است.
نوبخت تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که  ۱۳ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی قابلیت اتمام تا پایان سال جاری و یا حداکثر در مدت خدمت دولت دوازهم را دارندکه مهمترین آنها بیمارستان ولیعصر (عج) است.
وی گفت: همچنین در این سفر تمرکز بر ۲۵ طرح و پروژه تولیدی با ۱۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی، تسهیلات بانکی، سهم آورده و ۱۸۰ میلیون دلار ارزی است که می‌تواند زمینه اشتغال ۶ هزار و ۷۵۹ نفر را ایجاد کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: افزایش تولید این سرمایه‌گذاری( ۱۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال) بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که انتظار می‌رود این مهم را استاندار مرکزی پیگری کند و موافقت‌نامه آن نیز با استان تبادل می‌شود.
نوبخت عنوان کرد: ۲۰ درصد نخست سهم دولت در این طرح‌ها پرداخت شده و هر زمان گزارش کار برای اتمام ارسال شود، اعتبارات بعدی نیز پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: ساخت مسکن محرومان با همکاری سه گانه کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، با شتاب مناسبی در جریان است که سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی مالی، بنیاد مسکن ساخت این واحدها و کمیته امداد امام خمینی (ره) مدیریت واسپاری آنها را به خانواده های مددجو عهده دار است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: یک‌هزار واحد مسکونی از سنوات گذشته در استان مرکزی آغاز شده و در این سفر نیز عملیات اجرایی ۲ هزار واحد جدید آغاز می‌شود تا این واحدها قبل از اتمام دولت دوازدهم تحویل شود که این مهم در در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کپرهای جنوب کرمان نیز انجام شده است.
نوبخت تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای محرومان پایه گذاری شده و رهبر معظم انقلاب نیز همواره از دولت در این راستا مطالبه دارند و انتظار است همه مدیران تلاش خود را برای خمدت بی منت به مردم بویژه محرومان به کار گیرند.
وی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه گفت: انتظار است اصحاب رسانه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر طرح‌های مختلف که در حال اجرا است نظارت ویژه داشته باشند.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری مرکزی  در راستای اجرای طرح مسکن محرومان منعقد شد.
شرکت در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید صیدی اراک، بازدید از عملیات اجرایی تالار مرکزی، کتابخانه مرکزی و دره گردو اراک و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی محرومان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به اراک است.
استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.