یزد- درآمد نیوز- یک واحد تولیدی گرانول روز شنبه در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان میبد یزد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا در این واحد تولیدی که در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار راه اندازی شده انواع لعاب کاشی و سرامیک، گلوله های سرامیکی، مواد اولیه کاشی و سرامیک و پودر فلدسپات تولید می شود.

مجموع تولیدات این کارخانه، سالانه به ۳۵۰ هزار تن می رسد و در فاز اول آن برای ۱۹۰ نفر اشتغالزایی شده است.

این واحد با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریال راه اندازی شده و در حال حاضر با ظرفیت روزانه ۸۰۰ تن گرانول (مواد اولیه کاشی و سرامیک) برای تولید کاشی کف و دیوار، فعال شده است.

واحد مورد اشاره در آینده نزدیک پس از تکمیل تجهیزات و انجام تست سرد به ظرفیت ۳ هزار تن در روز خواهد رسید و با توسعه این واحد گامی موثر در پایداری و توسعه صنایع کاشی و سرامیک برای دستیابی به بازارهای صادراتی برداشته خواهد شد.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این مراسم استاندار یزد و معاون وی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و جمعی از مسئولان استان همراهی کردند.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

 علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی روز شنبه وارد شهر یزد شد.

افتتاح معدن سرب و روی تاجکوه شهرستان بافق و طرح توسعه سرب و روی مهدی آباد، بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان و واحد گندله سازی این شرکت، بازدید از سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و صنایع جوار معدنی، شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دیدار با  نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از دیگر برنامه‌های این سفر است.