تهران- درآمدنیوز- وزیر راه و شهرسازی در واکنش به بازگشت قیمت خرید و فروش مسکن به سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی گفت: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم و حتما پیگیر لغو رفع محدودیت خواهم بود.

محمد اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در پاسخ به اینکه آیا بازگشت آگهی های فروش مسکن با هماهنگی و موافقت وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: خیر؛ من شدیدا مخالف بازگشت قیمت‌ها به سایت ها و پلتفرم های مجازی هستم چرا که قیمت ها بدون مبنا و توهم زا درج می شود.

اسلامی درباره اینکه وزارت راه چه تدبیری برای جلوگیری از رفع محدودیت درج آگهی های فروش خواهد داشت، گفت: حتما پیگیر از سرگیری ممنوعیت درج آگهی مسکن خواهیم بود. قیمت‌های توهم‌زا نباید موجب افزایش قیمت مسکن شود آن هم در شرایطی که قیمت مسکن در ماه گذشته رشدی نداشته و به مرحله تثبیت رسیده است.

به گزارش ایرنا امروز و بعد از حدود ٨ ماه، درج قیمت خودرو و مسکن در آگهی‌های فروش از سر گرفته شد.

از اواخر اردیبهشت ماه امسال و بعد از ماه‌ها تلاش وزارت راه و به دستور دادستانی با هدف جلوگیری از التهاب و قیمت گذاری صوری در بازار مسکن قیمت فروش مسکن از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شد. در آن زمان قیمت مسکن در ماه‌های فروردین و اریبهشت با وجود تعطیلی بنگاه‌های املاک به شدت بالا رفته بود.

در شهریورماه امسال دادستانی اعلام کرد افرادی که قصد درج آگهی در سامانه های فروش مسکن و خودرو را دارند باید در سامانه “امتا” (احراز مشتریان تجارت الکترونیکی) احراز هویت شوند. با این حال در چند روز گذشته، قیمت‌های فروش مسکن و خودرو به پلت‌فرم‌های آگهی آنلاین بازگشته است.