حفاری و تکمیل چاه‌های شماره ۱۳ و ۱۴ میدان نفتی دانان و جریان‌دهی آزمایشی چاه شماره ۱۳، روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد ماه با ظرفیت تولید حدود ۱۵۰۰ بشکه در روز توسط شرکت حفاری مپنا با موفقیت انجام شد.

درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی مپنا؛حفاری و تکمیل چاه‌های شماره ۱۳ و ۱۴ میدان نفتی دانان و جریان‌دهی آزمایشی چاه شماره ۱۳، روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد ماه با ظرفیت تولید حدود ۱۵۰۰ بشکه در روز توسط شرکت حفاری مپنا با موفقیت انجام شد.
این میزان حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز بیش از برآورد شرکت نفت مناطق مرکزی به عنوان کارفرمای اصلی پروژه است.
فاضل جمال‌زاده مدیرعامل شرکت حفاری مپنا، با اعلام این خبر گفت: عمق این چاه‌‌ها حدود ۳۵۰۰ متر و تولید نفت آن از گروه بنگستان سازند سروک است و با جریان‌دهی آزمایشی چاه شماره ۱۴ در ۲۴ ساعت آینده، پیش‌بینی می‌شود تولید چاه شماره ۱۴ مانند چاه شماره ۱۳، حدود ۱۵۰۰ بشکه در روز باشد.
وی افزود: تاکنون پروژه ملی دانان ۵۸٫۹ درصد پیشرفت داشته و تعداد ۴ حلقه از مجموع ۱۱ حلقه چاه آن تکمیل شده و با تحویل به شرکت نفت مناطق مرکزی، ظرفیت تولید روزانه این میدان، حدود ۷۰۰۰ بشکه در روز افزایش خواهد یافت. وی تأکید کرد: این میزان تولید حدود ۳۴۰۰ بشکه در روز بیش از پیش‌بینی کلی کارفرما است.
مدیرعامل شرکت حفاری مپنا تصریح کرد: با وجود برخی محدودیت‌های موجود، تلاش می‌کنیم تولید برآوردی از میدان نفتی دانان هرچه زودتر اجرایی شود و در این راستا به زودی یک حلقه چاه دیگر نیز عملیاتی خواهد شد.
شایان ذکر است؛ پروژه EPD طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد که شامل حفر ۱۱ حلقه چاه بوده و کلیه مراحل طراحی، مهندسی و اجرای آن بر عهده شرکت حفاری مپنا از مجموع شرکت‌های تابعه گروه مپنا است.