ساری- درآمد نیوز- سرپرست شرکت گاز استان مازندران گفت که شیوع کرونا به همراه وضعیت مناسب آب و هوایی مصرف گاز در استان را امسال بیش از ۲۴۰ میلیون متر مکعب کاهش داده است.

حمزه امیر تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان مصرف گاز در مازندران طی هشت ماهه منتهی به پایان آبان ماه امسال را چهار میلیارد و ۶۶ میلیون متر مکعب  اعلام کرد.

وی افزود که مشترکان گاز استان در هشت ماهه سال گذشته چهار میلیارد و ۳۱۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

امیرتیموری علت کاهش مصرف گاز در استان را وضعیت بهتر آب و هوایی ،محدودیت های کرونایی تردد خودرویی و تعطیلی بسیاری از رستوران ها و تالارهای پذیرایی اعلام کرد.

وی با اظهار این که طی روزهای سرد سال مصرف گاز در استان بدون احتساب نیروگاه سیکل ترکیبی از مرز ۳۰ میلیون مترمکعب در روز فراتر می رود ، گفت : مشترکان استان  در بخش های مختلف اعم از خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی و نیروگاهی در آبان ماه سال جاری  ۴۲۸ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.
سرپرست شرکت گاز مازندران کاهش میزان مصرف گاز طبیعی در مازندران در فصل سرد سال را با توجه به برخورداری ۹۷.۵ درصدی جمعیت مازندران از گاز طبیعی قابل توجه دانست.

بر اساس آمارهای رسمی ضریب برخورداری جمعیت شهری مازندران از گاز طبیعی ۹۹.۵ درصد و جمعیت روستایی ۹۴.۵درصد است.

همچنین طبق همین آمارها از سه هزار و ۶۱۳ روستای مازندران تا کنون ۲هزار و ۳۰۸ روستا گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به ۲۵۲ روستا نیز در دست اجرا است.

شرکت گاز استان مازندران دارای  یک میلیون و ۴۸۰ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی است.

اشتراک رایگان گاز طبیعی 

امیرتیموری همچنین به حمایت دولت و شرکت ملی گاز ایران از خانواده های تحت پوشش بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و ایثارگران در استان اشاره کرد و گفت که  امسال  ۳۴۴ اشتراک رایگان گاز طبیعی به این خانواده ها واگذار شده است.

وی افزود : واگذاری انشعاب رایگان در چارچوب اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه است و شرکت گاز مازندران هم امسال ۵۳ میلیارد ریال هزینه‌ صرف واگذاری رایگان انشعاب گاز به خانواده‌های مددجویان استان کرده است.

این مسئول گفت : خدمات حمایتی شرکت گاز در راستای مسئولیت اجتماعی، محرومیت زدایی، توسعه متوازن انرژی و تکریم ارباب رجوع در شهرها و روستاهاانجام می‌شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت مقولات ایمنی در استفاده از تجهیزات و امکانات گاز سوز و نحوه صحیح نصب بخاری ها  از تمامی مشترکان خواست تا با مدیریت صحیح و استفاده ایمن از گاز طبیعی و پرداخت بموقع قبوض مصرفی در ارائه هر چه بیشتر و بهتر در خدمات رسانی  این شرک همکاری کنند.