سخنگوی گمرک گفت: گمرک در دو روز گذشته موفق به کشف ۲۹۶ کیلوگرم تریاک در میلک، ۱.۷ کیلو در آستارا و ۳۲۰ آمپول بیهوشی در بازرگان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سخنگوی گمرک در خصوص کشف آمپول‌های بیهوشی اظهار داشت: مأموران گمرک بازرگان موفق به کشف بیش از ۳۲۰ عدد آمپول قاچاق از یک کامیون حامل کالای صادراتی قبل از خروج از کشور شوند.
وی افزود: این محموله هنگامی کشف شد که مأموران گمرک بازرگان کامیون حامل «پلی وینیل کلرید» صادراتی با پلمپ سالم را از درب خروج صادرات برای کنترل مضاعف به واحد «ایکس‌ری» ارجاع دادند و در عین حال از سگ‌های موادیاب برای کنترل محموله استفاده کردند که در نتیجه تعداد ۳۲۰ عدد آمپول «کتامین» ۱۰ درصد ۵ میلی‌گرمی ساخت ایران که در اسناد مربوط به کالا ذکر نشده بود توسط واحد مربیان سگ‌های موادیاب کشف شد.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان داد که سیم پلمپ چادر این کامیون بریده شده بود.
کشف بزرگترین محموله تریاک در گمرک میلک
سخنگوی گمرک گفت: محموله دیگری نیز در مرزرافغانستان و ایران در استان سیستان و بلوچستان از کامیون ورودی از افغانستان توسط پرسنل گمرک میلک کشف شد که بزرگترین کشف مواد مخدر در این استان توسط گمرک در سالهای اخیر به شمار می‌رود.
لطیفی افزود: این محموله‌ها که در دو طرف کفی و در پشت جعبه‌های فلزی، و در کانال‌های جوشکاری شده جاساز شده بود بعد از ظهر امروز ۱۲ بهمن ماه، با هوشیاری پرسنل گمرک، با جدا سازی کامیون و با هماهنگی دادستان شهرستان «هیرمند» استان سیستان و بلوچستان، توسط کارکنان حراست و مربیان سگ‌های مواد یاب، با دستگاه برش، موادهای جاسازی شده، تخلیه و ۲۹۶ بسته یک کیلوگرمی مواد مخدر از نوع «تریاک»، کشف شد و طی صورتجلسه ای تحویل مقام قضائی برای انجام مراحل قضائی شد، این حجم کشف مداد مخدر، در این استان، توسط گمرک بی سابقه بوده است.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تاکید کرد: فقدان دستگاه ایکس ری در گمرک میلک، کم تعداد بودن سگ‌های مواد یاب، لزوم تقویت زیرساخت‌های گمرکات ورودی و خروجی، نیازهای مهم گمرکات به ویژه گمرک میلک برای مبارزه با پدیده قاچاق است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.
کشف ۱.۷ کیلوگرم تریاک در آستارا
لطیفی در ادامه گفت: در استان گیلان و در گمرک مرزی “آستارا” نیز ظهر امروز با هوشیاری پرسنل حراست و واحد مربیان سگ‌های مواد یاب، یک کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که در ظروف ۱.۵ لیتری، نیم لیتری و سه قطعه کلوخی شکل جاسازی شده بود کشف و تحویل مقامات قضائی شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا ستاد مبارزه با مواد مخدر با اجرای کامل مفاد تفاهم نامه مشترک با گمرک، گمرک جمهوری اسلامی ایران را به عنوان گمرک اول مبارزه با مواد مخدر دنیا، مانند همیشه یاری کند.