امام جمعه کیش درجلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بر اهتمام جدی کارکنان نهادها، ساکنان و گردشگران کیش برای صیانت ازفرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری درآمد نیوز، دربیست و ششمین جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر که درسالن رازی مرکز همایش های […]

امام جمعه کیش درجلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بر اهتمام جدی کارکنان نهادها، ساکنان و گردشگران کیش برای صیانت ازفرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری درآمد نیوز، دربیست و ششمین جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر که درسالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه توجه به مقوله حجاب و عفاف راباید ابتدا از خود شروع کرده و ادارات و نهاد ها را در اولویت قراردهیم گفت: به دنبال اجبارگردشگران برای رعایت حجاب کامل نیستیم، چراکه در بازه زمانی کوتاه حضور گردشگردرکیش، نمی توان باورو عقاید افراد را تغییر داد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به ضرورت طرح مسائلی چون حجاب و مبازه با رانت خواری درجهت حفظ حقوق مردم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: برگزاری این جلسات لازم اماکافی نیست و حراست و روسای ادارات موظف به نظارت بر رعایت عفاف و حجاب هستند تا با اقدامات اغنایی این موضوع فرهنگی درجامعه ترویج یافته و تقویت شود.

وی همچنین تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهرو مبادی ورودی را ضروری دانست و گفت: در ادارات و نهادها نیز باید به تبلیغات محیطی در زمینه رعایت حجاب و ترویج الگوی رفتاری مناسب توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه بازارهای کیش باید از مدرن ترین، پیشرفته ترین و با ثبات ترین بازارهای کشورو منطقه باشد تصریح کرد: بخش دوم این فعالیت ها باید از سوی صنوف انجام شود و در قالب برگزاری کلاس های آموزشی آداب و احکام معاملات و تجارت برای کسبه ، علاوه بر ارتقاء دانش عمومی زمینه پیشرفت های اقتصادی فراهم شود.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش با بیان اینکه مردم، ساکنان و گردشگران آخرین حلقه زنجیره توجه به عفاف و حجاب هستند گفت : با نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی زمینه ها، کیش به عنوان یک مرکز مدرن اسلامی، الگویی افتخارآفرین برای آیندگان خواهد بود.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در این نشست با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی توجه به عفاف و حجاب درتاریخ انقلاب و نظام اسلامی گفت: ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر که زیر نظر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اداره می شود ازمهم ترین ساختارهای این حوزه است که وظایف نظارتی ، سیاست گذاری و ارائه راهکارهای اجرایی به دستگاه های قانون گذار را بر عهده دارد.

وی تعیین ۱۸۰ وظیفه برای دستگاه های عضو ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر را مبین اهمیت مقوله حجاب عنوان کرد و افزود: عفاف و حجاب امری همگانی است و همه باید کمک کنند که به نتیجه مطلوب برسد.

پورعلی با اشاره به فعالیت های حوزه عفاف و حجاب در دو بخش سیاست های اغنایی و کنترلی و برتری سیاست های فرهنگی و بر فعالیت های نظارتی و کنترلی تاکید کرد: اهتمام به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مارا از اقدامات کنترلی بی نیازمی سازد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: زمینه سازی فرهنگی و محیطی درمقاصدگردشگری همچون کیش باید به گونه ای باشد که گردشگر خود را موظف به شناخت مقررات رفتاری آن منطقه دانسته و در رعایت آن کوشا باشد.

خسرو نشان معاون گردشگری سازمان نیز با تقدیراز فعالیت های خوب حوزه نظارت بر اماکن گردشگری از افزایش نظارت ها بر جنگ های شبانه، کنسرت ها و فعالیت های گردشگری خبر داد و تاکیدکرد: بی تردید رفتار گردشگر باید متناسب با قوانین و ضوابط محیطی باشد که به عنوان مقصدگردشگری انتخاب کرده است.

وی بر نقش مهم چگونگی برخورد با مسائل عفاف و حجاب درتاثیرپذیری افراد تاکید کرد و گفت: این امر درعین اینکه اعتقادی است جایگاهی قانونی دارد، از این رو باید با آسیب شناسی، حوزه های موفق در مبحث امر به معروف و نهی از منکر را شناخته و درسایر بخش ها بازنگری شود.

همچنین صحرایی مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش به آمارهایی که بد حجابی و سست شدن بنیان خانواده ها راعامل اصلی بیش از۳ هزار طلاق در سال ۹۹ عنوان می کنند اشاره کرد و گفت: عدم توجه کافی به معنویات بنیان خانواده ها را سست کرده و انگیزه کارو فعالیت مفید را تضعیف می کند.

صحرایی از ابلاغ دستوراتی در خصوص توجه به عفاف و حجاب به تمامی دستگاه های اجرایی و نهاد های دولتی با هدف صیانت ازحریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خبر داد و گفت: در حوزه درون سازمانی با تشکیل گروه های فعال موظف به حل مسائل این حوزه هستیم و در محیط برون سازمانی نیز تقویت نظارت درمبادی ورودی ، استقرار افراد تاثیرگذار و تبلیغات محیطی و ارائه بروشور ها جهت آشنایی افراد با فضای فرهنگی جزیره راهکاری است که ما را درحفظ فرهنگ عفاف و حجاب درمحیط شهری یاری می کند.

وی با تقدیر از فرهنگ غنی ساکنان کیش و اهتمام جدی آنان در پاسداشت عفاف و حجاب گفت: با استقرار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در فرودگاه و بندرگاه فضای هنجار شکنی کنترل می شود.

عباسی دادستان کیش نیز برلزوم برخورد با بدحجابی در سواحل و جلوگیری از سگ گردانی به عنوان بخشی از دغدغه های فرهنگی ساکنان کیش تاکید کرد و افزود: امنیت روانی و اجتماعی کیش را مدیون نیروهای خدوم انتظامی هستیم و با توجه به گردشگر پذیر بودن جزیره، تبلیغات محیطی ورودی بازارها، بندرگاه و فرودگاه باید مدنظر قرار گیرد.

وی از برخورد جدی با برخی شغل های کاذب وفروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکی خبر داد و گفت: طرح امنیت اجتماعی در پارک ها و سواحل برای جلوگیری از بروزاین موارد با جدیت اجرامی شود.

سرهنگ جمالی فرمانده نیروی انتظامی کیش و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جلسه از حساسیت اقشار جامعه درخصوص عفاف و حجاب ابراز خرسندی کرد و گفت: این امر فرهنگی و دینی در حفظ انقلاب و نظام بسیار حیاتی است و باید با دغدغه خاصی دنبال شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با تاکید براینکه توجه به عفاف و حجاب نباید محدود به نیروی انتظامی باشد افزود: تمامی نهاد ها و صنوف باید مثل همیشه در کنار هم برای نظارت و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند و این مسئله باید به یک دغدغه فرهنگی درتمام سطوح جامعه تبدیل شود.

لازم به ذکراست تشدید نظارت بر وضعیت حجاب در سواحل ، جلوگیری از شناکردن زنان و مردان درساحل ، عکاسی های سیاربدون مجوز ، فعالیت های خانگی منافی عفت، ورزش های دریایی وساحلی بدون رعایت پوشش مناسب ، اجرای تبلیغات محیطی عفاف و حجاب و ساماندهی منازل شبانه از جمله موضوعات مطرح شده در بیست و ششمین جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کیش بود